Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 22 mai 2011

Pui pe sticla la cuptor cu bere

Aveam impresia ca aceasta este o reteta oarecum "fancy" care nu e la indemana oricui insa am aflat ca de fapt se prapara extrem de usor . In plus puiul este "secat" de grasime la cuptor asa ca reusim sa  scapam de colesterol.

Am studiat o gramada de retete dar cel mai mult  mi-a placut cea a lui Adi Hadean, cred ca era cea mai simpla si mai frumos prezentata.

Aveti nevoie de un pui marisor:




si de un amestec cu care sa ungeti puiul:

aprox 80 gr unt
zeama de de la o jumatate de lamaie
sare piper
salvie ( am cumparat chiar ceai de salvie)
cuisoare
rozmarin


eu le-am amestecat intr-un bol:






...si am uns puiul cu pasta asta  atat deasupra pielii cat si sub piele.



Apoi se ia o sticla de bere se spala bine si se rade eticheta, se umple pe jumatate cu apa sau cu bere. In sticla se poate pune rozmarin si salvie. Apoi se trage puiul pe sticla si se pune intr-o tava. In tava se pune bere, apa si bucatele de unt. E important ca inainte de a pune puiul la cuptor sa va dati seama daca va incape in cuptor,  eu am scos cu totul gratarul si am pus tava cu puiul peste o alta tava rasturnata cu fata in jos.



Atentie, de data aceasta puiul se pune in momentul in care faceti focul la cuptor, in felul asta sticla se va incalzi  odata cu cuptorul si nu va crapa. Aproximez ca temperatura in cuptorul meu era cam de 170 de g Celsius. Puiul meu a stat in cuptor am 3 ore, din sfert in sfert de ora l-am scos si l-am stropit cu bere si am mai pus apa in tava. Avantajul este ca grasimea din pui se scurge in tava si puiul se va rumeni frumos.






Recomand servirea alaturi de o ciulama de ciuperci cu smantana! Pofta buna!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu