Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 22 mai 2011

Ciorba de fasole verde

Mi-era dor de o ciorba de fasole verde chiar daca mai este ceva vreme pana putem cumpara fasole proaspata. Noroc ca mi-au mai ramas cateva borcane de fasole verde pe care le-am pus la borcan anul trecut. Asa ca daca vreti sa folositi fasole conservata  din magazin e bine sa aveti grija de cumparati pentru a nu da peste "fasole batrana" cum o numeste mama- e fasolea aceea atoasa pe care oricat ati fierbe-o ramane tot fibroasa.

Daca folositi in schimb fasole neconservata adica proaspata va sfatuiesc sa o fierbeti separat si sa o puneti la sfarsit in ciorba cu o parte din zeama.

De data aceasta am avut o problema cu morcovii: toate magazinele clujene prin care am fost ( inclusiv din Gilau) au fost invadate de morcovi import Turcia de calitate jalnica: astfel, miezul care e de obicei mai deschis la culoare si e dulce este fibros si cu tepi, asa ca am scos miezul care arata cam asa:


Morcovi cu tepi !!! De mestecat asa ceva nici vorba, ai senzatia ca mesteci crengute de copac cu ace.

Asadar ciorba:


Am folosit pentru o oala de 8 l:

300 gr morcovi taiati cubulete mici
1 ceapa
telina ( eu am uitat sa cumpar)
1 ardei tocat marunt
2 borcane defasole verde de 800 gr
1 borcan de mazare
bulion
vegeta sau sare
patrunjel verde
zeama de carne ( eu am fiert 2 pulpe de pui)





Intr-un vas se pune carnea la fiert  iar intre timp pregatiti legumele.


Ceapa, morcovul tocat, ardeiul si telina se pun la fiert cu putina sare. Eu condimentez pe parcus si tot adaug cate putinsa sare sau vegeta.


Dupa ce fierbe o vreme adaugati si bulionul si zeama strecurata de la pulpele fierte. 


Dupa ce legumele sunt fierte si supa e bine condimentata cu sare se adauga mazarea si fasolea conservata sau fiarta. Fasolea de la borcan pusa de noi anul trecut contine ceapa, telina si rosii. Cat despre mazare am pus-o ca sa fie ciorba mai consistenta.


Tot la sfarsit se adauga bucatile de carne de pui desfacute de pe os.


Se inchide focul la aragaz si se adauga patrunjel verde tocat.



Dupa cum se poate vedea, ciorba a iesit destul de grasa de la zeama de pui. Am lasat-o se se raceasca si am dat-o la frigider peste noapte, a doua zi grasimea inghetase se se ridicase la suprafata si am reusit sa o scot fara probleme. Asa procedez intotdeauna cu ciorbele mai grase.





Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu