Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 8 octombrie 2011

Gem dulce din prune bistrite

Si pentru ca va spuneam ca primul gem de prune de anul asta a fost acrisor, pe gustul lui David dar nu si pe al sotului; m-am hotarat sa fac si unul dulce din prune bistrite. Eu visam la magiun dar nu se mai gasesc prin piete prune atat de dulci pentru care sa nu fie nevoie de adaos de zahar. Iata o poza de grup impreuna cu suratele borcane de compot de struguri.


Pregatiti asa:

5 kg prune bistrite
2 sau 2,5 kg zahar ( depinde cat de dulci sunt prunele)

Anul trecut am lasat prunele jumatati, nu mi-a placut, fructele se zdrobesc si se separa de coji si nu-mi place sa simt coaja. Mai e o varianta in care fructele se lasa sa stea in apa de var, in felul asta pot fi folosite jumatati de fruct si nu se vor dezintegra. La anul vreau sa fac experimentul cu apa de var.

Am spalat prunele binesi le-am lasat sa stea 30 de minute in apa rece. Dupa aceea am pus-o pe buni la treaba sa le desfaca si sa le curete de samburi. Apoi am tocat prunele prin masina de carne, le-am amestecat cu zaharul. Le-am lasat vreo ora la loc racoros si am amestecat din cand in cand sa se topeasca zaharul.




De-abia apoi puneti la foc mic si amestecati mereu. Gemul trebuie sa fiarba incet si sa se lege siropul, eu pun mereu picaturi de gem pe o farfurioara si o dau la rece sa vad daca se intareste.


Gemul se pune fierbinte in borcane spalate si sterilizate in prealabil.


Puneti-l la racit in paturi si apoi fierbeti borcanele la bain-marie cam 30-40 de minute. Apoi raciti din nou in paturi. Depozitati in camara la racoare.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu