Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 27 decembrie 2011

Biscuiti spritati

Unul dintre avantajele pregatirii de fursecuri sau biscuiti pentru Sarbatori este faptul ca se pot pregati cu cateva zile bune inainte si nu veti fi nevoite sa faceti eforturi considerabile cu o zi sau doua inainte pentru a pregatit de-a valma prajituri, cozonaci, aperitive, supa sau ciroba etc. Si mai ales daca sunteti o familie cu copii care necesita oricum multa atentie, e clar ca trebuie sa pacaliti timpul si sa va descurcati cu toate.




Cred ca n-am mai pregatit biscuiti spritati de mai bine de un an. De data asta am gasit o reteta extrem de simpla pe site-ul Marthei Stewart si mi-am zis ca trebuie neaparat s-o incerc.

Se numesc biscuiti spritati pentru ca se folosesteun fel de spritz, un dispozitiv care se ataseaza la masina de tocat carne. A mea e electrica si am un dispozitiv mic, in magazinele de menaj se gasesc dispozitive pt masini de tocat manuale la 15-20 RON.


Spritul e esential pentru ca acest aluat nu trebuie presat.

Pentru 36 de biscuiti de 8-10 cm aveti nevoie de relativ putine ingrediente:

360g de faina
3/4 dintr-o lingura cu praf de copt
1 varf de cutit de sare
230g unt
200 g zahar
1 ou
2 linguri de esenta de vanilie





Mixati untul cu zaharul pana zaharul , e aproape topit apoi adaugati oul si esenta. Continuati sa mixati pana se dizolva zaharul. In alt vas mai incapatorse amesteca faina cu praful de copt si sarea.



 Amestecul de unt, zahar si ou se pune peste faina si se framanta un aluat nelipicios.




Si pentru ca aluatul asta e destul de moale, eu l-am invelit in folie si l-am dat la frigider vreo 15 minute.

Apoi am desprins bucati din el si l-am trecut prin masina cu dispozitivul de biscuiti atasat. Am folosit un cutit ca sa tai biscuitii la 8-9 cm lungime.La copt vor creste putin asa ca asezati-i cu spatii in tava.


I-am pus in tava unsa cu margarina si i-am dat la cuptor. La foc mic dureaza cam15-17 minute pentru o tura. Sunt gata cand se fac aurii pe margini.





Nu-i scoateti din tava pana nu se racesc complet, sunt atat de fragezi incat s-ar putea rupe. Dupa ce se racesc, pudrati-i cu zahar.


Sunt un dulce de casa excelent pentru Sarbatori!



















4 comentarii:

  1. Mmmmmm..cred ca sunt deliciosi!!!O sa incerc si eu sa fac, chiar daca nu am forma...Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Elena, e important sa nu presezi aluatul, mie imi ramasese foarte putin si am facut 2 inimioare cu o forma pt turta dulce, deci a trebuit sa-l intind. Cele 3 inimioare au iesit tari, de asta se foloseste cred forma speciala si masina de tocat. Pentru ca aluatul sa ramana aerat.

      Ștergere
  2. Merge si fara oua. Vreau sa ii fac si nu am ou pot sa pun lapte inloc de ou

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu zic ca nu prea merge fara ou, oul are proprietatea de a "lega" aluatul care oricum e fraged si sfaramicios.

    RăspundețiȘtergere