Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 10 decembrie 2011

Mancarica de vinete la cuptor

Din cauza unei mici neintelegeri, sotul meu a cumparat vinete. Eu voiam sa fac salata de vinete si aveam vinete gata coapte si tocate la congelator. El a crezut ca trebuie sa cumpere si a cumparat 3 vinete pe care a trebuit sa le pregatesc cumva. Am vrut sa fac vinete umplute dar erau prea ciudate ca forma. Asa ca am preparat o mancarica in premiera.





Pe langa cele 3 vinete am folosit ce aveam prin casa:

300 g ceafa afumata de porc
250 g cascaval
300 ml smantana
50 ml bulion
sare 
patrunjel
optional 3 galbenusuri


Prima data curatati vinetele si taiati-le cubulete,apoi incingeti 2-3 linguri de ulei si caliti putin vinetele, vor absorbi repede uleiul asa ca adaugati putina apa fierbinte  cat sa le acopere si lasati la fiert,sarati dupa gust si adaugati putin bulion. Lasati sa fiarba pana se inmoaie, vinetele se patrund destul de greu. Trebuie sa fiarba bine macar 30 de minute.



Apoi scurgeti zeama in exces din ele.


Taiati ceafa bucatele si perpeliti-le in 2 linguri de ulei; la cum sunt produsele de carne din romania va fi nevoie de timp pentru a se evapora apa din ele.


Scoateti ceafa din tigaie si puneti-o sa se scurga de grasime sau apa dupa caz :)


Ungeti un vas termorezistent cu unt si puneti jumatate din cantitatea de vinete iar deasupra presati ceafa prajita.


Amestecati smantana  cu cascavalul ras. Daca vreti ca acest fel de mancaresa sa se "lege" perfect atunci e momentul sa adaugati in amestec 3 galbenusuri. Eu nu am vrut atat de mult colesterol si nu am pus galbenusuri.
Intindeti un strat consistent de smantaba si cascaval peste carnita.



Presarati patrunjel tocat si continuati cu un stratde vinete, ceafa de porc, smantana si cascaval si patrunjel.


Iata rezultatul final din farfurie:


Am fost surprinsa sa constat cat de mult i-a placut lui David, a papat si acasa si la gradi din mancarica de vinete.

Sa aveti spor la bucatarit in prag de Sarbatori!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu