Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

miercuri, 21 decembrie 2011

Placinta cu dovleac si mere

Ma gandeam sa postez ceva mai in ton cu Craciunul, niste biscuiti, o prajitura, dar la urma urmei, de ce n-ar face cinste mesei de Craciun si o placinta cu dovleac ?
Pentru ca dovleacul meu era mititel, putin peste 1 kg am folosit si 2 mere uriase. A rezultat o placinta delicioasa!




Am gasit o reteta grozava de placinta in revista "Practic in Bucatarie, un aluat de placinta cu multa grasime, e mai bun decat simplul pate brisee

250 g margarina
100 ml apa( eu am folosit f rece)
2 cani de faina(cu o capacitate de 250 ml)
1 lingurita de otet
1 praf de sare




Pentru umplutura:

dovlecel pentru placinta- macar 1200 g
dc nu ajunge completati cu mere
zahar-cateva linguri-dupa gust
2 lingurite scortisoara



Aluatul se face foarte usor, se framanta faina cu un praf de sare si bucatele de margarina rece.



Aluatul obtinut trebuie sa fie nelipicios dar sigur e destul de moale pentru ca are f multa margarina. Inveliti-l in folie alimentara si dati-l la rece cam o jumatate de ora. Daca lipeste e clar ca mai e nevoie de faina.


Eu am pregatit de fapt mai intai umplutura. Dovlacul si merele curatate se dau pe razatoare mare si se calesc la foc mic impreuna cu zaharul. Dovleacul fiind  tare ca textura e nevoie sa-l gatiti destul de mult. Cele 40 de minute la cuptor nu vor fi suficiente si ar ramane prea crocant. Deci aveti grija sa se inmoaie bine dovleacul cu mere la foc si sa fie destul de dulce.La final adaugati scortisoara, amestecati bine si lasati sa se raceasca.



Aproape am terminat :)Aluatul se imparte in 2 : intindeti o prima foaie si puneti-o in tava unsa cu margarina si tapetata cu faina.


 

Intepati foaia cu furculita din loc in loc, in felul asta nu se va strange la copt. Intindeti umplutua si neteziti-o.


Se intinde cea de-a doua foaie si se lipesc marginile ( eu le-am apasat cu degetele) . Ungeti placinta cu galbenus de ou amestecat cu o lingura sau 2 de lapte. Dati la cuptor la foc mediu cam 35-40 de minute pana se rumeneste si se desprinde de pe marginile formei.


Niste manute dibace mi-au sters poza cu placinta scoasa din cuptor.

Dar iat-o in detaliu pudrata cu zahar.




Zile pline de harnicie va doresc:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu