Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

joi, 4 februarie 2016

Ciorba de ardei umpluti

Anul trecut  pe vremea asta eram insarcinata cu baietelul nostru, George. Si am avut pofte o gramada. In primul trimestru mai ales, mi-a fost pofta de feluri de mancare ardelenesti cu multa carne tocata. Asa ca am pregatit atunci pentru prima data ciorba de ardei umplut. Iata si reteta pentru o oala de 8 l.



4 morcovi mari tocati marunt
1 bucata de telina la fel, tocata marunt
1 ceapa intreaga
12-14 ardei mici sau medii pentru umplut
500 g carne tocata de porc
o jumatate de cana de orez
300 ml bulion
sare dupa gust

Se pun la fierb radacinoasele si ceapa in vreo 4 l de apa cu sare. Daca vreti puteti sa caliti morcovii si telina in putin ulei, insa eu consider ca avand o umplutura tocata care are ceva grasime, nu merita sa facem ciorba prea grasa.
 Intre timp se pregateste umplutura pentru ardei. Se amesteca orezul spalat si bine scurs cu carnea, se condimenteaza cu sare si piper. Se spala ardeii, se taie capacul si se scoate cotorul cu grija sa nu-i rupem. Ardeii se umplu cu compozitia de carne. Daca vreti, puteti pune in compozitie si ceapa calita.
Se lasa libera marginea taiata a ardeilor cam de o jumatate de cm pentru ca se umfla compozitia de carne si orez la fiert si n-am vrea sa iasa din ardei.






Cand sunt pe jumatate fierte radacinoasele se mai completeaza cu apa fiebinte si se pun si ardeii umpluti la fiert. Acestia trebuie sa fiarba cam 40-45 de minute. Se mai gusta in timpul fierberii si se mai adauga sare dupa gust. 



Se serveste cu smantana.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu