Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 10 iulie 2011

Paste cu ricotta si pui la cuptor

De fapt sunt paste cu foarte multe ingrediente, unul mai gustos ca celalalt. In ultima vreme am inceput sa gatesc mai multe paste. Mai demult, ma limitam la niste spaghette milaneze sau la paste cu branza dar  acum simt nevoia sa diversific retetele si ceea ce ofer celor dragi. Nu mai folosisem ricotta, stiam ca e o branza dulce similara cu urda romaneasca asa ca din start am vrut sa o combin cu ceva mai sarat gen cascaval. Puteti combina si cu telemea sau branza de burduf sau orice alta branza mai sarata.




Pentru o tava mare de paste trebuie sa aveti la indemana:

400 gr paste
500 gr de piept de pui
50 gr unt
400 ml bulion
4 oua
250 gr cascaval
250 gr ricotta
sare piper
busuioc si cimbru dupa gust





Pieptul de pui il puteti taia fasii si cali in unt. Eu nu mai aveam ulei de aceea am folosit unt. Dupa ce incepe sa se evapore zeama de la pui adaugati bulion. Eu am sarat si piperat dupa gust dar am pus si vreo 2 linguri de zahar pentru ca bulionul pe care l-am folosit era mai acrisor. Puiul se lasa sa fiarba macar 20 de minute. Daca vi se pare ca sosul scade prea mult mai puteti adauga  putin bulion.




Pastele e important sa fie de calitate. Eu m-am ingrozit cand am vazut pastele Baneasa cumparate de sotul meu pentru ca le stiam lipicioase si de proasta calitate. Ei bine, am avut o surpriza placuta, nu s-au lipit intre ele, nu s-au lipt de oala, au fost perfecte. Le puteti fierbe al dente pentru ca oricum vor mai sta la cuptor. Patele se clatesc intotdeauna dupa fierbere.

Amestecati Ricotta cu cele 4 oua, puteti sara putin si adauga putin cimbru. Las la latitudinea voastra folosirea ierburilor. Eu am folosit si busuioc si cimbru.



Puneti pastele deja scurse de apa intr-o tava incapatoare unsa cu unt si tapetata cu pesmet.


Adaugati apoi bulion si bucatele de pui.


Urmeaza branza Ricotta cu oua. Puneti in asa fel incat sa nu fie in strat prea gros dar sa acopere bulionul.


Radeti cascaval sau alta branza pe deasupra si apoi continuati cu straturile. Mie imi ramaese putin pui cu bulion, Ricotta si cascaval. Daca mai aveti paste mai faceti un strat. Dati la cuptor pana se rumeneste cam 30 de minute la foc mediu.


Pastele mele au fost un succes. Aroma de branzeturi s-a imbinat perfect cu gustul de rosii, busuioc si cimbru.




Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu