Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 3 iulie 2011

Placinta cu cirese

Nu mi-au placut niciodata foarte mult ciresele, intotdeauna am preferat visinele pentru ca sunt mai acrisoare. Cand eram copil obisnuiam sa ma uit cu atentie la cirese dupa ce le desfaceam sa scot samburele ca nu cumva sa fie vreun viermisor inauntru. Desigur, erau dati cand mai toate ciresele erau viermanoase fara ca asta sa le afecteze aspectul sau gustul :) Asa ca nu mai mancam.
 Adult fiind, nici nu am mai prea cumparat. Acum insa, as face orice ca sa descopar vreun fruct- care sa-i placa lui David. Foarte rar manaca banane, in rest nu se mai atinge demult nici de mere, nici de portocale nici de alte fructe.
 Asa ca am cumparat cirese dar le-a refuzat, nici n-a vrut sa guste. M-am hotarat sa le "ascund" intr-o placinta in speranta ca-l va interesa. Efortul meu a fost zadarnic din punctul asta de vedere, David nu s-a atins de placinta, dar noi am inceput sa apreciem mai mult ciresele.




Tot cautand o sursa de inspiratie am aruncat o privire la o reteta marca Martha Stewart. Pe care evident am modificat-o.

Pentru aluatul de placinta eu am folosit:

300 gr faina
aprox 200-220 gr unt rece
cam 60 ml de apa rece
2-3 linguri zeama de lamaie ( optional)
1 lingura de zahar ( optional)
un praf de sare



Faceti un aluat incorporand mai intai untul in faina, apoi apa rece si vreo 2 linguri de zeama de lamaie. Aluatul pe care il obtineti ar trebui sa nu fie lipicios, daca se lipeste de degete mai adaugati putina faina. Zeama de lamaie are rolul de a intari foaia de placinta, cu cat adaugati mai multa zeama  cu atat crusta va fi mai crocanta.


Impachetati aluatul obtinut in folie alimentara si lasati-l la frigider timp de o ora si jumatate sa se intareasca.


Acum aveti timp indeajus sa pregatiti umplutura, la placintele clasice americane, fructele se amesteca cu zahar si cateva linguri de amidon si se pun crude in foaia de placinta. Asta inseamna un timp de coacere f lung. Placinta se pune la cuptor, focul se face mic si placinta se lasa vreo 70 de minute acoperita cu folie de aluminiu . Apoi  se scoate folia  si se mai lasa placinta vreo 40 de minute. Prea complicat pentru mine si cuptorul meu.

Iata ce am folosit pt umplutura:

800 g cirese 
100 gr zahar
4 linguri de amidon

Ciresele ar fi bine sa le pregatiti primele, inainte de a incepe cu aluatul. Au nevoie de timp ca sa se scurga de zeama. Curatati-le de samburi si puneti-le intr-un castron cu zaharul. Se amesteca din cand in cand si dupa vreo ora se scurge zeama. Nu se arunca ci se pastreaza! 


Dizolvati amidonul in jumatate din zeama de de la cirese.


Puneti ciresele intr-o cratita pe aragaz la foc mic si amestecati usor iar cand incepe se se incalzeasca bine puneti amestecul cu amidon, amestecati  cateva minute pana incepe sa se ingroase bine.


Practic veti obtine un fel de dulceata. Se lasa la racit.

Aluatul scos de la frigider trebuie impartit in doua: 2/3 din el va constitui baza, foaia de placinta. Se intinde o foaie rotunda care se pune in forma de tarta ( o forma clasica) unsa in prealabil cu unt si tapetata cu faina. Foaia se inteapa cu furculita apoi se adauga umplutura cu cirese  deja racita.


Din restul de 1/3 din aluat se intinde o foaie care se taie cu cutitul sau cu un rotita zimtata fasii late cam de 1,5 cm si din care construim un grilaj. Nu am fotografiat felul in care am facut grilajul, l-am construit direct pe placinta, am tot pus cate o fasie si abia dupa ce l-am construit am lipit marginile. Nu e greu de facut si nu trebuie sa fie perfect drept. Foaia grilaj de deasupra se unge cu ou batut cu putin lapte si se presara zahar.



Se da la cuptor la foc mediu cam 50 de minute. La sfarsit ar trebui sa arate cam asa. 


Eu tai placinta abia dupa ce se raceste bine. O pastrez la frigider ca pe orice placinta cu fructe. Sau daca aveti o pivnita e si mai bine. Spor la gatit si pofta buna!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu