Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

miercuri, 27 iulie 2011

Dulceata de nectarine

Imi plac nectarinele, mi se par rudele mai nobile ale piersicilor. Nu-mi prea place puful piersicilor si daca e sa aleg intre cele doua, voi alege mereu nectarinele.  Cand am gasit nectarine romanesti de la Oradea in Piata Mihai Viteazu din Cluj, nu mi-a venit sa cred. Mai ales ca erau mai ieftine ca cele de import. N-am rezistat si am cumparat 4,5 kg. Pentru dulceata desigur.




Cred ca stiti deja povestea cu spalatul de borcane, uscatul si sterilizarea lor la cuptor. Am mentionat astea la http://marina-cevabun.blogspot.com/2011/06/dulceata-de-capsuni-cu-mere.html#more

Asa ca am folosit:

3.7 kg nectarine curatate de samburi si taiate cubulete mici
1,850 kg zahar
2 plicuri zahar vanilat bourbon
zeama de la o lamaie




Fructele taiate cubulete se amesteca cu zaharul, zaharul vanilat si zeama de lamaie. Se lasa la racoare vreo o ora si se amesteca din cand in cand ca sa se topeasca zaharul. E bine sa le tineti la rece pentru ca altfel incepe rapid fermentarea.



Cand zaharul e topit se pun la foc mic. Eu am o cratita de 20 de l. E mare de tot.


Iata si mana lui Buni care a amestecat harnica la dulceata. A fiert cam 1,5 ore pana s-a legat. Sa nu uitati sa indepartati spuma care se formeaza in timpul fierberii. Puteti testa punand o lingurita de dulceata pe o farfurioara la frigider. Daca se intareste inseamna ca e destul de fiarta.Mi-au iesit 9 borcane de 400 gr si inca ceva pe deasupra. Ce-a fost in plus am folosit a doua zi la crema unui tort cu nectarine. Arata frumos, nu-i asa?



Se pune in borcane cat e fierbinte, se capseaza borcanele si se pun invelite in paturi la dunst uscat. Dupa vreo 2 zile de racire lenta se pun borcanele intr-un vas la fiert acoperit cu un prosop umed. Se fierb cam jumatate de ora. Apoi se pun din nou la racit in paturi. Dupa racire se depoziteaza in camara.


Este o dulceata minunata si ma bucur ca nu am ratat ocazia anul acesta sa incerc si asa ceva. Am ratat in schimb visinele, noroc ca mai am vreo 6 borcane de dulceata de visine ramase de anul trecut pe care am pus interdictie pana la iarna :)

Spor la gatit!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu