Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

miercuri, 20 iulie 2011

Piept de pui umplut cu ciuperci

In sfarsit e racoare! Afara ploua tare, David imi sta cuminte in brate, fara chef de altceva; asa ca postam impreuna o noua reteta. Nu e o reteta dificila insa am suferit  amarnic de caldura pentru ca se coace la cuptor si nu e tocmai comod sa stai langa cuptor cand afara sunt 30 de grade.

Dar presimt ca urmeaza cateva zile racoroase-cel putin la Cluj-asa ca va puteti din nou apropia de aragaz sau cuptor.




Iata care sunt ingredientele:

1,3 kg piept de pui
200 gr ciuperci
3 oua fierte
100 gr mazare
sare si piper dupa gust
2 linguri ulei pt calit
2 linguri seminte de floarea soarelui neprajite

Mai intai se prepara umplutura pentru ca dureaza mai mult decat pregatirea pieptului de pui. Caliti ciupercile in putin ulei, adaugati cam 50-100 ml apa, sarati dupa gust si lasati sa fiarba bine. Mai adaugati apa fierbinte daca scade prea tare. Dupa ce sunt fierte lasati-le sa se raceasca putin.



Fierbeti si 3 oua tari si tocati-le. Amestecati ouale cu ciupercile si mazarea si maruntiti-le cu blenderul. Trebuie sa obtineti o pasta, neaparat gustoasa, adaugati sare si piper daca e nevoie. Abia acum adaugati semintele de floarea soarelui ( pot fi si seminte de bostan crude sau alune de padure).


Spalati pieptul de pui si zvantati-l bine. Taiati felii subtiri si bateti-o cu ciocanul de snitele. Si carnea trebuie condimentata.



Puneti cate o lingura de umplutura in mijlocul fiecarei bucati de piept de pui, rulati si prindeti cu scobitori  carnea in asa fel incat sa nu iasa umplutura.


Puneti  la cuptor la foc mediu cel putin o ora intr-o tava unsa cu ulei-preferabil de masline, ar trebui sa fie rumenita. La Mine a stat cam o ora si jumatete insa cuptorul meu e o categori aparte. Carnea trebuie si ea unsa din cand in cand cu ulei ca sa nu se usuce. Mie imi ramasese o lingura de umplutura pe care am amestecat-o cu ulei de masline si am uns cu amestecul asta puiul.



Iata si feliutele de carnita. Noi le-am servit cu cartofi natur si cu o salata. Un deliciu!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu