Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 17 iulie 2011

Prajitura cu cirese

Am primit reteta asta de la o fosta colega de serviciu, multumesc inca o data Gabi! Stiu ca varianta de prajitura era cu visine, eu am gasit doar cirese la piata acum doua saptamani.

Oricum e o prajitura foarte,  foarte buna, eu am facut-o intr-o tava de tort cu diametrul de 26 cm.




Iata ingredientele:

4 oua
250 gr zahar
100 ml ulei
350 gr faina
200 ml lapte
1 varf de cutit de sare
1 praf de copt
1 plic de zahar vanilat
800 gr de cirese




Ca de obicei pentru astfel de prajituri, se incepe prin a separa ouale care trebuie sa fie la temperatura camerei. Bateti albusurile spuma tare, ideal cu mixerul , abia dupa ce spuma e foarte tare adaugati zaharul impreuna cu zaharul vanilat putin cate putin pana la dizolvarea completa.



Umeaza sa puneti si galbenusurile, asa ca trebuie sa schimbati mixerul/telul cu o lingura de lemn sau cu o spatula.

Se inglobeaza galbenusurile amestecand de jos in sus ca sa nu se lase spuma.



Umeaza faina amestecata cu praful de copt si un praf de sare si laptele- alternativ. E important sa incepeti si sa terminati cu faina.


Iar la final incorporati si uleiul putin cate putin. Ar trebui sa aveti o compozitie cremoasa si pufoasa.




Iar acum fructele. Fructele trebuie sa le pregatiti cu cel putin o ora inainte de a incepe pregatirea blatului. Fructele se spala, se curata se amesteca cu putin zahar( cateva linguri) si se lasa la rece. Dupa vreo ora se scurg de zeama si abia apoi se pun peste blat. Nu le amestecati cu lingura  in compozitie, ajunge sa le presarati peste compozitia de blat. Daca le amestecati fructele se vor lasa la fund in timpul coacerii. Daca le presarati doar, ele vor ramane la suprafata. Forma se unge cu margarina/unt si se tapeteaza cu faina.


Dati la cuptor la 180 de grade cam 35-40 de minute, eu verific intotdeauna dupa vreo 30 de minute ca sa nu am surprize. Prajitura e coapta atunci cand se desprinde de pe margini, arata rumenita iar daca infigeti o scobitoare in blat, aceasta iese curata fara ramasite de aluat.


A fost foarte buna, n-a rezistat decat 2 zile desi a fost o prajitura mare.


Sa aveti spor si drag de gatit!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu