Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

joi, 14 iulie 2011

Placinta cu orez, mazare si dovlecel

Sezonul cald ne-a deschis apetitul pentru mancaruri mai usoare adica placinte cu legume, fara carne. Asa mi-a venit ideea sa fac o astfel de placinta  Si ma gandeam evident si la David: credeam ca daca ii place pilaful va fi atras si de o placinta cu mult orez. Ca de obicei...m-am inselat.

Totusi e o placinta foarte gustoasa si e potrivita pentru vara.

 



Iata cum am procedat eu. Am pregatit:

120 gr orez
300 gr de mazare
4 oua
2-3 linguri de smantana
busuioc
125 gr cascaval sau orice branza sarata
2 dovlecei potriviti
1 pachet de foietaj
sare, piper dupa gust






Orezul trebuie sa-l fierbeti bine in apa cu sare. Puteti sa-l si clatiti dupa fierbere, eu asa fac. Folosesc mai mereu orez prefiert, de calitate pentru ca detest orezul lipicios. Dovleceii trebuiesc sa-i curatati si sa-i taiati rondele. Ca sa fiti siguri ca nu va lasa apa in placinta trebuie sa sarati rondelele de dovlecel; sa le lasati putin sa stea; apoi sa le dati prin faina si sa le prajiti. 

Separat amestecati orezul fiert cu smantana, ouale batute usor- de fapt 3/4 din ouale batute, sare, piper, busuioc si 1/3 din cantitatea de branza.




In privinta aluatului de foietaj urmati indicatiile de pe ambalaj, daca foaia e prea mica pentru a tapeta o forma de tarta clasica, trebuie sa o presati cu sucitorul ca sa o intindeti. Cand eu am dat "comanda" la cumparat foietaj :D i-am spus sotului meu ca am nevoie de foi de placinta in loc de foietaj. Asa ca dintr-alea mi-a adus. Si din alea am folosit. Totusi  se lucreaza  mai usor aluatul de foietaj. Evident forma de tarta se unge cu unt sau margarina si se tapeteaza cu faina in prealabil.



Turnati mai apoi compozitia de orez in forma si indreptati-o cu o spatula. Apoi asezati rondelele de dovlecel, ungeti cu restul de ou batut si presarati branza ramasa.

 



Dati la cuptorul incins cam 35-40 de minute pana se rumeneste frumos. Se serveste calda, cu smantana sau sos de rosii daca preferati. Pentru mine face parte din categoria aperitive.



Pofta buna!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu