Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

miercuri, 3 august 2011

Tort cu nectarine si frisca

I'm back again! Incerc sa recuperez si sa ajung la zi cu retetele dar nu reusesc  pentru ca imi petrec cea mai mare parte a  Reteta asta am pus-o in practica la jumatatea lui iulie. Mi-am gasit prilej de sarbatoare, pe 17 iulie calendarul ortodox mentioneaza ziua unei Mari Mucenite Marina. O ocazie perfecta sa sarbatoresc cu familia si prietena mea, Adina.




Cred ca tortul acesta ar fi fost foarte bun si cu visine sau cirese. Tocmai se terminase sezonul lor asa ca m-am trecut la nectarine.

Pentru blat am folosit:

 4 oua
140 g zahar
80 g faina
50 g amidon
un praf de sare
1 varf de cutit de praf de copt



Bateti albusurile spuma cu un praf de sare apoi adaugati cate putin zahar si continuati pana se topeste tot zaharul. Ouale trebuie sa fie la temperatura camerei. Incorporati apoi  galbenusurile cu grija amestecand cu o spatula de sus in jos. Apoi adaugati altenativ faina amestecata cu un varf de cutit de praf de copt si amidonul.


Turnati apoi compozitia intr-o tava de tort ( diametrul de 23 cm) cu pereti detasabili pe care ati uns-o cu margarina/unt si ati tapetat-o cu faina in prealabil.


Coaceti la foc mediu cam 25-30 de minute. Lasati blatul sa se raceasca bine.



Intre timp puteti pregati fructele. Am folosit cam 5 nectarine potrivite pe care le-am pus in apa clocotita si le-am lasat sa fiarBa cam 1-2 minute. Am scos apoi nectarinele si le-am pus in apa rece,cea mai buna e apa cu gheata pentru ca opreste fierberea. Eu am fiert putin nectarinele pentru ca erau foarte tari, Daca sunt moi si dulci nu cred ca e nevoie sa le opariti. Taiti-le in felii 6 sau 8 si puneti-le cu putin zahar la rece.



Crema se prepara din:

200-250 ml frisca
150 g branza de vaci
cateva linguri (4-5) de dulceata de nectarine
2 plicuri de gelatina
coaja de lamaie





Bateti frisca si dati-o putin la rece. Intre timp frecati branza cu coaja de lamaie si dulceata ( puteti folosi orice fel de dulceata doriti). Amestecati compozitia de branza cu frisca. Preparati gelatina conform intructiunilor de pe ambalaj si turnati-o in crema. Puneti-o la frigider cateva minute bune pana incepe sa se intareasca. Cand veti turna gelatina compozitia va fi ca apa aproape insa la rece gelatina isi va indeplini rolul cu succes. Totusi nu lasati sa se intareasca prea mult crema pentru ca va fi greu de intins.






Blatul racit se taie in trei felii.


Se unge baza tortului ( daca partea de sus nu e dreapta o puteti pune jos ca baza a tortului), se pune a doua foaie, se unge si se pune partea de sus.


Imbracati intreg tortul in crema, aspeactul grunjos e dat de bucatele de nectarina din dulceata.


Pentru ornat:

Pentru marginea tortului e potrivit sa folositi bombonele pentru decorat. Eu am folosit din cele de ciocolata maro. Sau daca nu va plac puteti folosi nuca maruntita.

Pentru a decora partea de sus a tortului Scoateti fructele de la rece si scurgetile de zeama. In dulciti zeama dupa gust si mai adaugati suc de orice fel pana la 150 ml aproximativ


Decorati tortul cu fructe cum, va place. Cu sucul de care va spuneam mai devreme preparati o gelatina Tortenguss rosie. Trebuie turnata imedial pe tort, eu nu m-am miscat prea repede si pe final s-a cam intarit insa nu voiam sa-mi curga in lateralul tortului. A iesit bine totusi.





Si a fost si foarte gustos. Am  mancat tortul intr-o zi de vara alaturi de familie si de prietena mea. Nici ca se putea mai bine!



Pofta buna! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu