Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

miercuri, 24 august 2011

Prajitura cu fructe de sezon (nectarine)

Am preluat reteta asta din revista "Practic in bucatarie" E o prajitura grozava pe care am pregatit-o cu nectarine insa puteti folosi caise, piersici sau chiar prune.



Pregatiti asa:

300 g faina
250 g zahar pudra
150 g smantana
coaja de la o lamaie
zeama de la o jumatate de lamaie
2 oua
1/2 lingurita de bicarbonat
fructe de sezon-5-6 nectarine





Pregatirea e foarte simpla, frecati untul moale cu zahar si adaugati ouale batute putin. Continuati sa frecati- eu am folosit mixerul cu o paleta plata pe care o folosesc la maioneza. Puneti si coaja de lamaie. Adaugati apoi cate putina faina in ploaie alternand cu cata o lingura de smantana. e bine sa incepeti si sa terminati cu faina.




Dizolvati praful de copt in suc de lamaie si puneti-l la sfarsit. Se va umfla tare si va face spuma ca in imagine.


Si gata! Turnati compotia intr-o tava unsa cu unt sau margarina si tapetata cu faina. Eu am folosit o tava cu dimensiuni de 19x32 cm e o tava cu colturi rotunjite. Deasupra puneti fructele taiate felii, puneti-le neaprat cu coaja pe blat ca sa nu lase zeama in prajitura.




Puneti tava in cuptorul incins in prealabil pentru cam 35-40 de minute. Puteti incerca cu o scobitoare sa vedeti daca e coapta. Practic scobitoarea ar trebui sa iasa curata din blat. Nu o infigeti in fruct ci in blatul propriuzis.



Este o prajitura cu blat moale si dens, pufos dar si consistent. A mancat si David din blat- fara fructe. Victorie, deci :)

Pofta buna si spor la dulceturi si conserve pentru iarna!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu