Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 7 august 2011

Placinta cu mere- clasica

Placinta asta cu mere e foarte buna- am spus ca e clasica in titlu  pentru ca are 2 foi si spre deosebire pe cea pe care o pregateam anii trecutii aceasta are foile destul de moi.



Pentru o tava mare am folosit:

pentru aluat:

750 gr faina
250 gr margarina
130 g zahar pudra
3 oua
1 praf de copt
1 praf de sare
100 ml lapte
coaja de lamaie si

pentru umplutura:

2 kg mere
cateva linguri de zahar
2-3 linguri de scortisoara

Decor:

1 ou batut cu 2 linguri de lapte
1 lingura de zahar





Amestecati faina cu praful de copt, coaja de lamaie si margarina. Framantati si maruntiti margarina.


Separat, bateti ouale cu zaharul si turnati-le peste faina si continuati framantatul. Adaugati si laptele si framantati pana obtineti un aluat destul de moale si elastic, daca e prea moale mai adaugati o lingura sau doua de faina.


Aluatul trebuie impartit in doua pentru ca avem nevoie de 2 foi intre care punem umplutura cu mere.

Apropo de umplutura, eu o pregatesc inainte de a face aluatul. Merele trebuie date prin razatoare, am noroc cu un mic robotel tocator care face treaba asta in locul meu. Presarati peste merele rase cateva linguri de zahar si vreo 2-3 linguri de scortisoara. Nu exista o cantitate exacta. Totul depinde de preferintele voastre, mai dulce sau mai aromat.


Lasati merele sa stea la rece pana pregatiti aluatul, apoi stoarceti-le in pumn cat mai bine ca sa scapati de excesul de zeama.

Prajitura e aproape gata! Intindeti o prima foaie si puneti-o cu grija in tava unsa cu unt si tapetata cu faina. Intepati foaia cu furculita, in felul acesta nu se va micsora la copt.



Puneti umplutura de mere si nivelati-o usor. Inainte de a pune umplutura presarati putin pesmet penste prima foaia, va mai absorbi din umezeala merelor.


Intindeti si foaia de deasupra ( aici imi lipseste o poza) intepati-o cu furculita si ungeti-o cu ou batut cu lapte, presarati si putin zahar. Placinta va avea un aspect deosebit. Se pune la cuptor la foc mediu cam 35-40 de minute pana se rumeneste si se desprinde pe marginile tavii.

Mie mi-a ramas putin aluat din care am decupat niste forme dragute.


Taiati placinta de-abia dupa ce se raceste bine. Eu o tin de obicei la frigider, sa stiti ca s-a comportat bine aluatul, nu a inghetat si nu a capatat o textura neplacuta.







De data aceasta marea surpriza a fost ca au papat si animalele din mica ferma a lui David si insusi David!!! Si l-a tinut minunea, adica a tot papat vreo 3 zile din placinta mea cu mere. E de fapt singura prajitura / placinta pe care din cand in cand o mananca! Trebuie sa mai repet experienta!

Posta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu