Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 30 august 2011

Orez integral cu ciuperci

Mie nu-mi prea place orezul. Nu mi-a prea placut de cand eram mica si foarte mofturoasa.
In ultima vreme foloseam orez prefiert care e excelent, nu se lipeste si prin urmare nu e gretos. In general il gateam cu morcovi, un fel de risoto cu piept de pui, dulce si foarte pe placul lui David.




Stiu ca orezul e foarte sanatos, tocmai de-asta mi-am propus sa incerc mai multe feluri de orez. De data asta am ales din multitudinea de sortimente din supermarket pe cel integral, care nu este decorticat. Asta inseamna ca pe de o parte este un orez care contine toti nutrientii, pe de alta parte e un orez care fierbe extrem de greu. Nu va lasati pacaliti de ceea ce scrie pe punga- pe a mea scria ca durata de pregatire e de 20 de minute. Eu dupa 50 de minute de amestecat in orez am simti ca inebunesc si l-am dat la cuptor.

A iesit delicios, am fost cu totii cuceriti de gustul asta nou.


Iata ce am folosit eu:

250 g orez integral
750 ml supa de pui
250 ml apa
1 ceapa mare
1 ardei rosu mediu
200 g ciuperci
unt-cateva bucatele
sare, piper




Reteta e simpla trebuie doar sa aveti mare rabdare pana fierbe orezul.

Ceapa tocata marunt se caleste in 2-3 linguri de ulei apoi se adauga ardeiul. Dupa ce ceapa devine sticloasa si ardeiul se inmoaie putin adaugati si ciupercile si apoi completati cu vreo 80 ml de supa si lasati sa fiarba cam 15 minute bune.





Abia apoi adaugati si orezul. Eu l-am spalat bine, puteti sa-l si lasati la inmuiat vreo ora ca sa se mai umfle putin, in speranta ca va fierbe putin mai repede.


De acum incolo incepe greul, adica amestecatul, eu am adaugat tot cate putin supa fierbinte, altenand cu apa; am adaugat sare si piper dupa gust. Ideea e sa nu puneti toata supa odata.


Dupa vreo 45 de minute, am turnat orezul intr-un vas termorezistent uns cu unt, am avut grija sa adaug si apa fierbinte care sa acopere orezul plus cateva bucatele de unt ( cam 3 lingurite). L-am lasat cam 30 de minute la cuptor, desigur l-am verificat si gustat ca sa fie si fiert si bine condimentat.

Ce  sa va mai spun? Orezul asta are o dulceata aparte si daca mai punem la socoteala si aroma de ciuperci, da , este o garnitura deosebita potrivita la fripturi. Eu am asociat-o cu pulpa de porc la cuptor.


Baietelul nostru este un fan infocat al orezului gatit in orice mod dar orezul asta integral i-a placut in mod special. Mami vrea sa mai experimenteze cu orez salbatic ( basmati) si poate orez negru...?! Oare i-ar placea?














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu