Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 12 septembrie 2011

Papricas de pui


Nu-mi vine sa cred! N-am mai postat nimic de aproape doua saptamani. Dar sa stiti ca nu am lenevit: am pregatit camara pentru iarna si am trudit din greu la zacusca, gogosari murati, muraturi asortate la butoi si alte bunatati. Din fericire am facut poze cam la toate retetele experimentate si saptamana asta am de gand sa recuperez din intarziere.

Apropo de papricasul de pui acum ma pot numi clujeanca. Nu de alta, dar asta e o reteta care nu se pregateste in zona din care vin eu. Papricasul nu apartine exclusiv clujenilor; se gateste si in zone invecinate insa eu am gustat prima data papricas la Cluj, asa ca acum dragi clujeni sunt una de-a voastra :)
Papricasul este un preparat cu smantana insa gustul inconfundabil de dulce e dat de combinatia dintre boia (paprica) dulce si ceapa. Sper ca aveti un stomac rezistent pentru ca e un fel care "cade greu".

Iata cum am facut eu un papricas de neuitat pentru cei dragi din:

10 copanele
200 ml smantana
3-4 cepe mari
2-3 linguri de ulei
2 linguri de faina
1 lingura mare de boia dulce
sare, piper

Mai intai de toate spalati copanele in apa rece si zvantati-le intr-un prosop. Prajiti-le in cele 2-3 linguri de ulei, apoi scoateti-le pe o farfurie.




In uleiul ramas de la prajirea puiului caliti ceapa tocata cat mai marunt. Ceapa din imaginile de mai jos nu e meritul meu ci a lui buni care are rabdarea necesara sa faca asta. Nu o pun pe buni la munci grele ci doar la un curatat de cartofi sau la tocat varza in timp ce eu efectuez alte operatiuni in bucatarie. 




Caliti ceapa pana devine sticloasa, puneti si bucatile de pui si acoperiti cu apa fierbinte, nu multa, cat sa acopere copanele. Adaugati sare si piper dupa gust si boia si lasati sa fiarba cam 20 de minute.




Cand puiul e aproape fiert, puteti pune si smantana; mai lasati sa fiarba la foc mic macar 10 minute ca sa se intrepatrunda aromele.



La sfarsit indepartati vasul de pe foc si adaugati cele 2 linguri de faina gata dizolvate in putina apa rece ( ar trebuie sa obtineti ca o smantana lunga). Amestecati bine de tot ca sa se uniformizeze si puneti din nou pe foc 1-2 minute amestecand continuu pana se ingroasa bine sosul.



Si ce-ar fi papricasul de pui fara o mamaliguta fierbinte? Eu nu pot sa-l mananc altfel. A fost delicios!


Sa aveti parte o toamna bogata!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu