Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

joi, 22 septembrie 2011

Pasta de gogosari pentru iarna

Am revenit din nou pe blog dupa mai bine de o saptamana ocupata fiind cu o viroza care nu mi-a trecut nici acum. Sunt foarte in urma cu retetele, am multe bunatati sa va prezint si o sa incep cu pasta asta de gogosari pentru ca suntem in plin sezon al conservelor pentru iarna.



Pretul crescut al ardeilor pe timp de iarna, cand nu gaseam decat ardeii aia frumosi si posibil modificati genetic la vreo 3 ron bucata,  m-a motivat sa fac o astfel de pasta. Anul asta spun: no thanks!

Imi place sa folosesc la ciorbe si mancaruri scazute orice fel de ardei de aceea m-am gandit


Daca vreti sa profitati cat mai e vremea buna si mai gasiti ardei sau gogosari iata de ce aveti nevoie:

6 kg gogosari
sare neiodata dupa gust
4 aspirine

Gogosarii e preferabil sa fie rosii, intacti, fara pete si zbarcituri. La reteta asta nu am copt gogosarii tocmai pentru ca voiam sa obtin un concentrat din care sa folosesc 1,2 linguri in mancare.

Curatati gogosarii, taiati-i bucati in asa fel incat sa intre bine in masina de tocat carne. Tocati-i prin masina. Veti vedea cat sunt de zemosi, e incredibil cate zeama contin. Eu am pus-o pe buni sa-i dea prin masina.


Puneti pasta obtinuta la fiert si adaugati cate putina sare pana cand va convine gustul, Folositi neaparat sare neiodata pentru muraturi.

Ideal ar fi sa folositi pentru fierbere un vas cu fund dublu din inox, eu am folosit chiar doua vase pentru ca nu-mi incapea la inceput pasta.

Focul trebuie sa fie mic mai ales daca vasul e unul simplu, emailat, se amesteca des in pasta. Trebuie sa fiarba pana scade toata zeama, pana se cam evapora toata apa. Eu am fiert-o 3 ore.



Spre final in ultimele 5 minute de fierbere, adaugati 4 aspirine pisate pe post de conservant.

Turnati pasta in borcane spalate si sterilizate in prealabil, capsati borcanele si puneti-le in paturi pana la racirea completa. Eu nu am vrut sa risc si le-am si fiert dupa racire intr-o cratita in care am pus apa cat sa depaseasca jumatatea borcanelor, am pus si niste prosoape pe fundul cratitei ca sa protejez borcanele. Le-am fiert cam 20 de minute.

Din cele 6 kg de gogosari dupa curatare au ramas 4 iar dupa fierbere cam 2 kg de pasta foarte concentrata. Pasta se poate prepara din orice fel de ardei rosu.



Dupa deschidere, borcanul se pune la frigider.
Sa aveti spor la pregatit conserve gustoase pentru cei dragi!






4 comentarii:

  1. asa fac si eu pasta ,este f. buna si da si gust la mancare

    RăspundețiȘtergere
  2. E o pasta foarte buna. Ardeii curatati de cotor, seminte si nervuri , se pot da pe razatoare, tocmai pentru a se elimina cojile. In timpul raderii, pulpa va vi orientata spre razatoare. Fac des acest preparat si nu mi s-a parut greu.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu sterilizez borcanele in cuptorul de la aragaz.mi se pare mult mai usor decat sa le fierb

    RăspundețiȘtergere