Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

vineri, 30 septembrie 2011

Tocanita de pui cu aluat

Am preluat partial o reteta din "Bucataria de azi"si a avut mare succes mai ales la prietena noastra, Moni. E cazul sa o fac partasa la reteta ca asteapta demult, cam de doua saptamani. Si pentru ca amanadoua am avut niste zile grele ma gandesc sa ne consolam cumva cu o reteta gustoasa.



Eu am modificat putin reteta, nu am respectat cantitatile:

Pentru umplutura:

700 g piept de pui
50 g unt
300 ml lapte
400 g legume congelate
sare
piper
1/2 lingurita cimbru
1 lingura de faina dizolvata in apa






pentru aluat:

100 g faina
1 ou
1/4 lingurita praf de copt
50 g unt
2 linguri cascaval/parmezan



Eu zic sa incepeti cu aluatul ca e mai usor, il dati la rece pana pregatit tocanita.

Faceti un aluat din faina amestecata cu praful de copt si branza, ou si untul rece. Impachetati aluatul in folie si lasati-l la frigider pana terminati cu pregatirile.





Tocanita e usor de facut: topiti untul intr-o tigaie si caliti pieptul de pui vreo 15 minute bune, sarati si piperati si adaugati cimbru. Puteti pune si mai mult decat am indicat eu, e dupa gust pana la urma. Adaugati legumele congelate si lasati-le sa se inmoaie putin. Apoi, turnati laptele si lasati sa scada. Imi pare rau ca nu am folosit smantana. Scade mai repede. In ultimele 2-3 minute adaugati faina dizlvata in apa si amestecati bine. trebuie sa ramana putin sos la tocanita pentru ca se va da la cuptor si va sta vreo jumate de ora si acolo.





Turnati tocanita intr-o forma termorezistenta unsa cu unt.


Radeti aluatul deasupra tocanitei - pe razatoarea mare.


Dati la cuptorul incins 30 de minute la foc mediu pana se rumeneste aluatul.


Se serveste caldut. Arata bine, nu-i asa? Pofta buna!















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu