Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 12 septembrie 2011

Chiftelute de peste si cartofi

Am gasit o reteta interesanta in Good Food, revista, dar am modificat-o pe gustul meu. Am facut niste chiftelute minunate, vi le recomand, in special celor carora  nu va place carnea de porc. Chiftelutele astea sunt de-a dreptul dietetice, singurul inconvenient e ca sunt prajite in ulei dar puteti incerca si pe gratar.


Pentru vreo 15 chiftele aveti nevoie de:

700 gr merluciu
300 gr cartofi
aprox 100 gr pesmet
3 oua
1 legatura de marar
3- 4 linguri zeama de lamaie
ulei pentru prajit 200 ml
cateva linguri de faina
sare, piper

Eu zic sa incepeti cu cartofii: curatati-i de coaja si taiati-i cubulete ca pentru piure. Fierbeti-i si apoi zdrobiti-i. Trebuie sa-i lasati la racit.



Dupa decongelare, fierbeti pestele in apa cu putina zeama de lamaie. La asta n-am mai reusit sa-i fac poza. Si pestele se lasa putin la racit, se scot oasele apoi se amesteca cu cartofii. 


Se adauga pesmetul, mararul tocat marunt si se asezoneaza cu sare si piper. Rand pe rand se adauga cate un ou si se amesteca bine. Puneti si vreo 2 linguri de zeama de lamaie.



Compozitia trebuie sa fie destul de densa ca si cea la chiftelele clasice din carne de porc sau amestec. Daca va intrebati de ce atatea oua, ei bine, altfel nu se leaga compozitia deoarece cartoful e destul de moale ca si consistenta. Pesmetul si ouale dau consistenta necesara.

Si gata! Modelati chiftele sau chiftelute plate, dati-le prin faina si prajiti-le in ulei incins pana se  rumenesc pe ambele parti, incercati sa nu le intoarceti decat o data ca sa se rumeneasca frumos.




Noi le-am servit cu mancarica de mazare si linte cu sos de smantana. O bunatate!



Lui David ii statea cel mai bine cu cate o chifteluta in mana din care musca cu pofta. Le-a mancat asa fara paine, fara legume.


Deci, se recomanda copiilor!

Pofta buna si inspiratie la bucatarie!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu