Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 26 septembrie 2011

Gem acrisor din prune de vara

Ei da, ati ghicit, asta e iar o reteta "intarziata". N-am avut vreme nicicum sa postez  reteta asta. Este un gem aromat, nu din prunele clasice, bistrite ci din cele mai rosietice, de vara. Cred ca prunele nu sunt apreciate la justa lor valoare. Au o aroma care aduce putin aminte de caise. Eu am vrut sa fac un gem acrisor asa ca am pus mai putin zahar si am adaugat zeama de la o lamaie. Este gemul care ii place cel mai mult lui David :)


Aveti nevoie de:

5 kg de prune
1,5 kg zahar
zeama de la o lamaie
zahar vanilat




Prunele se spala bine si se lasa macar 1/2 ora in apa ca sa iasa eventualii musafiri din fructe. Apoi se desfac jumatati si se toaca prin masina de carne.


Anul trecut am facut gem din prune intregi, netocate si nu mi-a placut ca se simteau cojile, anul asta m-am deci sa le toc.

Prunele se amesteca cu zaharul pana se topeste, se adauga zaharul vanilat si zeama de la o lamaie.

Acestea fiind facute, puteti pune gemul la foc mic la fiert.


Se fierbe cam 2 ore pana se leaga si scade zeama. Nu se pune apa deloc. Si da, trebuie amestecat aproape continuu mai ales daca nu aveti un vas cu fund dublu.


Gemul se pune fierbinte in borcane spalate si sterilizate. Sub fiecare borcan se pune o tava sau lama unui cutit care sa absoarba caldura. Nu vreti sa crape borcanele!


Borcanele se capseaza si se pun in paturi la racit, dupa racire se fierb la bain-marie 30 de minute, apoi se pun iarasi la racit in paturi. De-abia dupa acest proces de racire-fierbere-racire se pun in camara la pastrare. Un gem sau o dulceata bine conservata se pastreaza chiar si 2-3 ani. Noi mai avem dulceata de visine de acum 2 ani. Anul asta a fost un sezon limitat la visine si le-am ratat asa ca pastrez cu sfintenie borcanele de dulceata de visine, vreo 6 in total pentru cand fac papanasi.

Revenind la gemul acrisor, sotul meu a spus initial ca e foarte bun, ca are gust de strugurei. Toate bune si frumoase, doar ca i-am spus ca e gust de lamaie iar el detesta lamaia. Acum nu-i mai place gemul asta :)) Ii place lui David in schimb, pentru sot am mai facut un gem din prune bistrite, unul dulce de tot.
Sper sa va fac partasi la reteta foarte curand.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu