Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 21 august 2011

Chiftelute din piept de pui

Nu eram sigura ca vreau sa postez reteta asta, pentru ca am facut chiftelutele astea oarecum la repezeala cu ce aveam pe moment la indemana.





Aveam pofta de chiftelute insa nu din carne de porc si in nici un caz din carne tocata cumparata asa, gata preparata din magazin. In general prefer sa prepar singura carnea tocata. E mai sigur pentru sanatate, stiu exact ce sa pun in ea si in ce proportie ca sa ne placa. 

Fiind vara imi doream sa mananc niste chiftelute mai usoare si am pregatit compozitia pentru chiftelute din :

800 g piept de pui
o jumate de ardei
2 felii de paine
70 g slanina porc afumata
1 lingurita busuioc
1 ou
sare sau vegeta
piper
200 ml ulei pentru prajit

Daca vreti sa-mi urmati exemplul tocati carnea prin masina impreuna cu ardeiul si feliile de paine. Feliile de paine puteti de exemplu sa le inmuiati in putin lapte dar nu e obligatoriu. Puteti pune ceapa daca vreti sau usturoi. Eu am vrut niste chiftelute mai altfel in care aroma dominanta sa fie de ardei cu busuioc. Adaugati si slaninuta, eu am avut norocul de niste slaninuta de la un porc "bio" 





Nu postez poza cu ardeiul ca a iesit foarte neclara, eu am folosit ardei verde desi as fi vrut rosu pentru putin contrast.

Condimentati tocatura cu sare si piper, busuioc si adaugati un ou crud. Amestecati bine si gustati, e important sa va placa , sa fi pus indeajuns de multa sare si piper.




Incingeti uleiul intr-o tigaie si intre timp pregatiti primele chiftelute. Eu fac chiftelutele plate pentru a fi sigura ca se prajesc bine. Fiecare chifteluta se da prin faina si se pune in uleiul incins.



Focul la aragaz trebuie sa fie mediu. Prajiti fiecare chifteluta pana se rumeneste pe o parte si apoi intoarceti-o cu fata rumenita in sus. E bine sa le intoarceti o singura data si sa nu le deranjati prea mult.

Au fost delicioase si toata familia a fost de acord ca sunt mult mai gustoase decat chiftelutele clasice din carne de porc. Mi-au iesit cam 15 chiftelute pufoase.


Va recomand langa chiftelute o garnitura usoara de vara, o mancarica de dovlecei cu bulion sau rosii, se potriveste de minune. Chiftelutele au avut succes si la David, dovleceii nu, desi eu m-as fi asteptat sa fie invers. :)

Pofta buna !







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu