Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 20 decembrie 2011

Turta dulce glazurata

Reteta asta o am de la Moni, i-am cerut o reteta usoara dar  am descoperit ca de fapt retetele de turta dulce nu sunt deloc usoare si ca e nevoie de foarte multa rabdare si de timp. Eu nu am in general nici rabdare si nici timp. :) Asa ca a fost greu dar am descoperit, cred, secretele aluatului asta.




Voiam sa mai aman postarea asta in favoarea unei placinte cu dovleac sau a peltelei de gutui. Totusi, cineva, tare drag mie avea nevoie de o reteta asa ca: David doarme frumos si eu am putin timp sa scriu. :)

Sotul zice ca nu e foarte dulce ca e mai degraba picanta turta asta (a se pune mai mult zahar decat am pus eu daca va place mai dulce).De fapt daca ar fi fost foarte dulce ca si chestiile gretoase din magazin nu mai puneam glazura deasupra.Cu glazura se echilibreaza bine reteta asta.

Pentru o portie e nevoie de :

7 linguri miere
250 g unt
200 g zahar brun
600 g faina
2 lingurite bicarbonat de sodiu
3 lingurite ghimbir( data viitoare pun doar 2)
2 lingurite scortisoara





Pt decor:
200 g zahar pudra
3-4 lingurite de lapte
Bombonele
Creioane decor


Untul, mierea si zaharul trebuie sa le topiti la bain-marie. Eu am folosit un vas special pentru fiert lapte cu fund dublu in care se pune apa. Perfect pt bain marie: am topit ingredientele dar nu le-am fiert.zaharul nu era chiar complet topit. L-am mai amestecat eu dupa ce l-am luat de pe foc. Trebuie sa se raceasca cat de cat altfel n-aveti cum sa faceti aluatul.



Faina se amesteca cu ghimbirul, scortisoara si bicarbonatul. Nu inlocuiti bicarbonatul cu nimic, nici macar cu praf de copt pentru ca e un aluat care trebuie racit tare de tot si frigul anuleaza efectul prafului de copt.


Teoretic, aluatul nu este greu de facut. Practic, chiar mi-am dorit un robot de bucatarie care sa faca treaba in locul meu. Se toarna siropul peste faina si se framanta. Aluatul se leaga greu, daca nu se leaga din prima puneti putina apa rece. Si putina faina. Aluatul obtinut trebuie sa fie omogen si sa nu se lipeasca de degete.


Cam asaartrebui sa arate.



No, amu rabdare, aluatul se da la frigider. Multi si bine, macar 4-5 ore. Ba chiar 24 de ore ar fi indicat. Motivul e simplu, aluatul asta e o varianta de pate brisee doar ca acolo avantajul este ca se lucreaza cu unt/margarina inghetata. Aluatul astae f f sfaramicios, let it cooooool...

Eu nu aveam atat de mult timp la dispozitie pentru ca era deja cam ora 5 dupa-amiaza si la noi la 8 se da stingerea pt David. Nimeni nu mai misca in casa ca sa poate piticul sa adoarma repede si sa doarma pe cat posibil linistit si fara intreruperi. Asa ca nu se punea problema sa trecde ora 8 seara.

Aluatul meu a stat doar vreo ora si ceva la frigider si s-a simtit ca e greu de intins. In plus fiecare rest de aluat ramas dupa decupaj trebuia racit din nou.



Aluatul se intinde in foi groase de 1 cm. Se pudreaza cu faina si se decupeaza in forme. Se ung cu galbenus de ou diluat cu putin lapte.


Se coc la foc mediu cam12-15 minute pana devin aurii.


Se lasa sa se raceasca si intre timp se prepara glazura: icing de zahar pudra si lapte. Va recomand sa folositi zahar pudra din comert acela are si ceva amidon in el si se leaga bine.

Eu am pus in farfurie o lingurita de lapte si apoi am adaugat zahar treptat amestecand bine de tot. Cand adevenit prea groasa am pus cativa stropi de lapte apoi treptat zahar si am frecat incontinuu.


Ideea e sa nu fie prea lichida ca altfel curge prea tare si nu sta pe suprafata turtelor. In mod normal se foloseste un sprit dar eu aveam nevoie sa o intind pe toata suprafata asaca am folosit o spatula mica. Inainte sa se intareasca glazura am presarat bombonele si le-am apasat putin in glazura.

Au iesit dragute si simpatice , asa...de parca pe toate le-ar fi decorat David. Am folosit si creioane de decor de la Dr Oetker.


Acum turtitele se odihnesc in camara, trebuie facute inainte de Craciun ca sa apuce sa se inmoaie, deocamdata sunt f tari. David s-a implicat pefinal la ornat,pe vreo cateva le-a si intepat cu creioanele de decor, a si papat aseara putina turta dulce, se pare ca-i place.


Spor la bucatarit! 










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu