Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

vineri, 9 decembrie 2011

Pui cu gutui

De fapt mai curand pulpe cu gutui...multumesc pentru reteta draga mea, Alexandra M!



Voiam oricum sa incerc ceva nou, desi marturisesc ca ideea de a combina carnea cu ceva dulce-amarui cum sunt gutuile nu credeam ca poate fi reusita. Desi stiu sa apreciez o mancare buna, cand merg in delegatie servesc tot piure cu gratar de pui :)))) restul nu-mi prea inspira incredere.

Asa ca intr-o zi insorita de octombrie am incercat felul asta de mancare pentru care am pregatit:

Vreo 4 gutui mari si frumoase
80-100 g unt
8 pulpe de pui
2 linguri de faina
sare



Gutuile se curatade coaja, eu le-am pus in apa cu zeama de lamaie dar tot s-au oxidat. Isi revin ele in cratita :)

Feliati gutuile; se poate si felii mai mari pentru ca se vor inmuia. Eu le-am taiat destul de subtiri in ideea ca va manca si Davidutz.


Prepararea propriuzisa incepe prin calirea feliilor de gutuie in unt incins.




Se lasa la foc mic pana se inmoaie bine de tot. Feliutele mele s-au aurit si inmuiat foarte repede. Le-am scos din unt si in locul lor am pus pulpele de pui spalate si zvantate sa se perpeleasca putin. Apoi am turnat apa fierbinte cat sa fie acoperite. Nu uitati sa adaugati sare.



Lasati sa fiarba la foc mic pana la gatirea puiului. Daca zeama scade prea tare mai adaugati apa fierbinte. La final ingrosati zeama cu 2 linguri de faina dizolvate in apa rece. Eu am scos pulpele deoparte  ca sa pot amesteca bine in sos.Apoi am adaugat gutuile le-am mai lasat cateva minute sa dea in clocot, am pus inapoi pulpele si asta a fost tot!



A fost gustooooos.Nu stiu de ce, mie mi s-a parut ca merge bine cu o mamaliguta fierbinte langa.

Pofta buna!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu