Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 29 octombrie 2011

Tort cu mere si caramel

Inainte de a experimenta tortul cu prune; demult, demult in vara am facut tortul cu mere. Imi aduc aminte ca atunci eram in plin sezon de copt vinete si ardei pe gratar. Ce vremuri frumoase!



Reteta de baza a aparut in revista "Practic in bucatarie" , insa am modificat-o putin, am renuntat la cacao in ideea ca ar fi urmat sa guste si David. Am renuntat si la nuca mi se parea prea incarcat aluatul dar am adaugat mai mult zahar. Oricum reteta e excelenta.

Aveti nevoie de:

8-10 linguri de zahar pentru caramel
1 kg de mere

6 oua
8 linguri de zahar
10 linguri de faina
1 plic de praf de copt 
1 varf de cutit de bicarbonat de sodiu
2 linguri de zeama de lamaie

Cantitatile sunt pt o forma de tort cu diametrul de 26 cm.


Mai intai  caramelizati cele 10 linguri de zahar intr-o craticioara, apoi sa turnati zaharul topit in forma de tort cum se nimereste. Aveti grija sa caramelizati zaharul la foc mic amestecand incontinuu. Nu il lasati sa fiarba ca devine amar si va poate strica toata prajitura.



Curatati merele de coaja si de cotor si feliati-le. Aranjati felii de mar pe fundul formei de tort. Nu e nevoie sa ungeti forma de tot decat pe lateral cu unt sau margarina.
Incingeti bine cuptorul si puneti merele inauntru. Focul trebuie sa fie iute.



Acestea fiind facute, puteti trece la pregatirea blatului. Separati albusurile de galbenusuri ( ouale sa fie la temperatura camerei).

Bateti albusurile spuma tare. Abia dupa ce bezeaua e ferma puteti adauga cate o lingura de zahar. Bateti pana se dizolva, mai adaugati zahar, bateti din nou si tot asa.



Apoi trebuie sa renuntati la mixer sau la tel si sa luati o spatula.  Adaugati galbenusurile pe rand si amestecati usor de jos in sus ca sa nu iasa aerul din bezea.


Urmeaza faina, care se incorporeaza tot asa, usor, amestecand de jos in sus. Trebuie rabdare :)


La final se adauga praful de copt si bicarbonatul stinse in zeama de lamaie.



E momentul sa verificati cuptorul si merele si sa setati cuptorul la o flacara sau temperatura medie.



Merele trebuie sa se fi inmuiat putin pana acum, ale mele au stat la cuptor cam 25 de minute.

Turnati peste merele fierbinti compozitia de pandispan si nivelati usor.


Dati la cuptor din nou, cam 25-30 de minute ar trebui sa ajunga, cuptorul fiind deja foarte incins.


Lasati sa se raceasca putin, si rasturnati tortul pe un platou, merele vor ajunge deasupra.




Arata foarte bine si are un gust deosebit datorita caramelului. Si-mi amintesc ca l-am savurat langa gratarul pe care se coceau vinetele afara. Din pacate David a refuzat sa guste. :(

E o reteta usoara si va puteti impresiona usor musafirii. In plus, e un tort potrivit pentru copii mai ales pentru aceia care nu prea mananca fructe.



Sa aveti spor la gatit!










Un comentariu: