Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 23 februarie 2014

Supa de coltunasi cu carne

Ideea sa fac coltunasi mi-a venit demult. Mancasem acum vreo 3 ani in Polonia tot felul de coltunasi: umpluti cu branza de vaci si serviti cu sos dulce de smantana sau umpluti cu carne, varza, spanac, branza sarata si multe altele. Mi-am adus aminte recent de coltunasi si m-am hotarat sa-i pun in supa, genul de supa cu galuste cum ii place lui David.

Dar cum pregatirea coltunasilor cere timp, i-am facut si i-am congelat; abia peste vreo saptamana am pregatit si supa si i-am folosit. Iar reteta de coltunasi cu carne este din "Carte de bucate" a Silviei Jurcovan.



Pentru coltunasi aveti nevoie de ingrediente pentru aluat si pentru umplutura:

Aluatul se face din:
2 oua mari
150 g faina
50 g gris
30 ml ulei

Umplutura:
200 g piept de pui
50 g ceapa
2 linguri de ulei
20 g faina
sare si piper dupa gust

Carnea impreuna cu ceapa se toaca prin masina.



Se incing in tigaie cele 2 linguri de ulei si se pune carnea tocata sa se inabuse. Se acopera cu un capac, se asezoneaza cu sare si piper si se lasa in suc propriu la foc mic cam 30 de minute, amestecandu-se din cand in cand. (Puteti pune pana in 50 de ml de apa si lasati sa scada de tot.)


Dupa ce s-a racit, compozitia se amesteca cu un ou crud si cu cele 20 g de faina.


Cat timp umplutura este la racit, puteti pregati aluatul. Ouale se bat cu furculita intr-un bol, apoi se adauga uleiul in fir subtire, se bat impreuna usor si se adauga in ploaie grisul si faina putin cate putin. Se framanta un aluat ca de taietei dar mai moale un pic.




Aluatul se lasa sa se odihneasca putin ( eu l-am invelit in folie si l-am lasat vreo 10 minute) apoi se intinde intr-o foaie mare si subtire de vreo 2 mm grosime pe o suprafata pudrata bine cu faina.

Eu am taiat aluatul patrate marisoare.



iar pe fiecare am pus o lingurita de umplutura. Pentru a lipi dreptunghiurile, se uda marginile cu o pensula inmuiata in apa, si se preseaza cu o furculita.


Pentru a le congela, le-am pus straturi intr-o cutie de plastic cu capac si am separat randurile dintre ele cu hartie de copt ca sa nu se lipeasca.


O saptamana mai tarziu am facut o baza de supa din piept de curcan ( carnea am folosit-o la o salata boeuf), morcovi, telina si patrunjel. Am obtinut o supa mare intr-o oala de 8 l ( sa fi tot fost 7 l de supa in ea). Intotdeauna in supele de taietei, galuste si coltunasi las morcovii taiati bastonase inauntru, indepartez la final doar telina si patrunjelul.


Cand legumele sunt aproape fierte, se pune apa cu sare la fiert intr-o alta oala sau cratita si cand clocoteste bine se arunca inauntru coltunasii scosi de la congelator. Nu trebuie sa ii decongelati, ajunge sa ii puteti desprinde unul de celalalt. Amestecati din cand in cand ca sa nu se lipeasca. Se fierb 20 de minute la foc mic.


Se scot si se scurg si se pun in supa fiarta. Trebuie sa mai gustati supa dupa ce adaugati coltunasii pentru ca vor absorbi din sare. Asa ca s-ar putea sa mai fie nevoie de putina sare in supa. Tocati si adaugati si patrunjel verde deasupra.

Pofta buna!

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu