Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 9 februarie 2014

Ciorba de cartofi cu tarhon

Ciorba asta era una dintre putinele pe care le mancam cu placere cand eram copil. Era o ciorba de iarna, facuta intotdeauna cu carne de porc. Iarna, mama avea intotdeauna tarhon conservat cu sare si otet.
Asta voi face si eu la vara, voi conserva tarhon pentru  iarna. E ceva ce am tot vrut sa fac anii astia si n-am reusit.
Eu pregatesc ciorba de cartofi fie cu pui ( aripi, spate de pui) sau carne de porc slaba taiata cubulete. De data asta am folosit aripioare de pui.



Si uite-asa am facut o oala mare de 8 l aproape plina. 

600 morcovi taiati cubulete
o jumatate de telina mare taiata cubulete
1 patrunjel intreg
1 ceapa intreaga
1,2 kg cartofi curatati si taiati cuburi
2 linguri de pasta de gogosari sau ardei
4-5 aripioare de pui
200 ml sana sau smantana
2-3 galbenusuri
1 plic de tarhon uscat ( sau o mana de tarhon proaspat tocat marunt)
sare dupa gust




Baza ciorbei este zeama in care a fiert carnea cu putina sare si care se completeaza cu apa. In ea se pun zarvaturile la fiert. Pe masura ce fierbe, se mai completeaza cu apa fierbinte. Se potriveste de sare.


 Cand zarzavaturile sunt aproape fierte, se pun si cartofii taiati cubulete iar dupa ce au fiert si cartofii, se adauga tarhonul, se opreste focul si se acopera ciorba cu un capac. E momentul in care scot ceapa din ciorba si patrunjelul intreg.


Intre timp, intr-un vas incapator se bat galbenusurile cu sana. Se ia cu polonicul ciorba fierbinte si se toarna cate putina, amestecand mereu, in bolul cu sana si galbenusuri. Tot turnand ciorba, se aduce lichidul din bol la temperatura din oala. Apoi se toarna amestecul in ciorba.


Asa trebuie sa arate. Daca vreti sa fie mai acra, folositi bors sau putin otet. Noua ne place asa.
Pofta buna!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu