Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 31 octombrie 2011

Dulceata de gutui

Mi-am dorit atat de mult sa fac dulceata de gutui incat am cumparat gutuile cam acum trei saptamani  ca sa nu pierd sezonul si le-am tinut in bucatarie sa se mai coaca. Erau cam verzi initial asa ca aveau nevoie sa stea o vreme.


Iata ca gutuilor le-a prins bine caldura din bucatarie si s-au mai copt.


Eu am folosit pt dulceata:

cam 3 kg de gutui
900 g zahar
700 ml apa

Le-am curatat mai intai de puf, cu un burete curat, apoi le-am spalat si am pus-o pe buni sa le curete de coaja. Am pastrat cojile si cotoarele si le-am congelat, cand o sa am timp o sa fac si peltea ( jeleu) de gutui.

Iat-o pe Buni la treaba.



Gutuile se oxideaza extrem de repede, le-am stropit eu cu puna zeama de lamaie dar a fost cam in zadar, oricum nu are prea mare importanta, dulceata e oricum frumoasa si gustoasa :)

Iata feliutele de gutui:


Am tocat apoi feliutele cu o razatoare electrica. Ar trebui sa folositi o razatoate sau un astfel de tocator ca sa fie cat mai pasate cu putinta.



Puneti la foc apa cu zaharul, amestecati si lasati sa dea in clocot, apoi adaugati gutuile rase. Amestecati  in continuu.




Lasati sa fiarba la foc mic pana se leaga siropul, scoateti pe o farfurioara cativa stropi si puneti la rece. Daca se intareste inseamna ca e legata dulceata. 


Puneti dulceata in borcane curate si sterilizate in prealabil la cuptor. Borcanele trebuie puse pe o tava metalica sau pe lama unui cutit ca sa preia din fierbinteala dulcetii si sa nu se sparga. Ca sa scoateti golurile de aer din dulceata amestecati cu o lingurita lunga. Capsati apoi borcanele si puneti-le la racit invelite bine in paturi.


Dupa racire, trebuie sa fierbeti borcanele la bain-marie cam 20-30 de minute apoi din nou trebuie racite lent timp de 30-36 de ore invelite in paturi. Dupa aceea se depoziteaza in camara la racoare.


Aroma gutuilor e cu totul deosebita. Merita sa incercati sa faceti o asfel de dulceata. Mie mi-au iesit 5 borcane de 320 g.

Pofta buna!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu