Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

vineri, 18 noiembrie 2011

Tort David

Nu este un tort original, si da, eu l-am botezat David dupa numele baietelului nostru. E un "tort David"pentru ca lui David i-a placut, chiar a mancat cu pofta, ceea ce e intr-adevar un fapt remarcabil. In plus este tortul pe care l-am facut pentru aniversarea lui. Nu am vrut un tort cu ciocolata ci unul usor, cremos si aromat. Potrivit pentru copii, in plus nici nu necesita coacere.

Asa m-am pregatit eu pentru 4 ani de David :)




Blatul se face din:

200g biscuiti
150g unt

Aici David a avut un rol important si a tocat biscuitii , practic i-am dat impreuna prin masina de tocat.


Topiti untul si cand se racoreste amestecati-l cu praful de biscuiti.



Forma de tort trebuie tapetata cu folie alimentara, practic am uns cu margarina forma si am lipit folia. De fapt degeaba ma laud, sotul a facut partea asta, eu nu am indemanarea necesara :D

Puneti biscuitii amestecati cu unt in forma de tort si presati-i cu o lingura.


Puneti la frigider cel putin 30de minute ca sa se intareasca putin.

Urmeaza primult strat de crema: e o crema cu iaurt de caise care se prepara extrem de usor.

Aveti nevoie de:

200 ml frisca lichida
400-450 g iaurt de caise
1 gelatina





Bateti 200 ml de frisca; frisca trebuie sa fi stat in prealabil la frigider cel putin 3 ore. Gelatina se prepara conform instructiunilor, atentie insa la temperatura, sa nu o fierbeti ca-si pierde proprietatile. Gelatina calduta se pune peste iaurt, se amesteca bine. Apoi puteti adauga si frisca batuta.


Intindeti crema obitunuta peste blat si dati la rece,eu am fost atat de grabita incat am uitat sa fac poza la etapa asta.

Lasati la frigider pana se intareste crema.

Operatiunea se repeta pentru un al doilea strat de crema cu iaurt de capsuni, ideal ar fi sa-l colorati cu ceva, sa fie culoarea mai intensa si sa obtineti straturi de nuante diferite, eu nu am apucat din pacate, eram in criza de timp si teribil de obosita. Cateva picaturi de dulceata de visine de exemplu vor fi de ajutor.

Deci al 2-lea strat:

200 ml frisca lichida
1 plic gelatina
400-450 ml iaurt de capsuni sau fructe de padure.

Se procedeaza la fel ca si la crema de iaurt de caise si se intinde si aceasta crema peste primul strat. Apoi se lasa din nou la rece. De obicei gelatina se intareste foarte repede.


Pentru stratul final aveti nevoie de:

1 plic de tort-gelee-gelatina care se prepara prin fierbere
250 ml suc de fructe ( portocale de exemplu)



Se prepara gelatina conform intructiunilor de pe plic si se toarna rapid peste tort. E suficient sa turnati in mijloc, ea va curge si se va raspandi pe toata suprafata. Trebuie sa fiti rapide, altfel se intareste si nu va mai arata la fel de bine. Si pentru ca eram sigura ca David nu va gusta din tort m-am hotarat sa cumpar niste flori de "cioco" pe care le-am folosit pentru decorat.



Sarbatoritului i-a placut tortul.


A fost intr-adevar delicios.


Si invitatii s-au declarat multumiti!

















2 comentarii:

  1. E incredibil... au trecut 4 ani... La Multi Ani Benny Benny! :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa va traiasca baietelul si sa va bucurati de el!
    Tortul arata foarte tentant cred ca v-a fi executat sambata viitoare!Imi place!

    RăspundețiȘtergere