Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

vineri, 18 noiembrie 2011

Budinca de orez cu mere

Demult voiam sa fac un astfel de desert, de cel putin 2 luni insa intotdeauna au intervenit alte prioritati culinare. Saptamana trecuta mi-am adus aminte de planul meu si am facut o budinca delicioasa.



Iata ingredientele:

1 kg mere
200 g orez
500 ml lapte
200 g zahar
100 g unt
3 oua+ cateva linguri de zahar
100 g stafide
1 esenta de vanilie
1 lingurita scortisoara
1 praf de sare






Fierbeti mai intai orezul (eu am folosit orez cu bob rotund) in 250 ml apa; dupa ce scade apa, adaugati laptele fierbinte si continuati procesul pana fierbe bine tot orezul. Daca nu folositi un vas cu fund dublu, nu uitati sa amestecati in orez. In timpul fierberii adaugati 200 gr de zahar si esenta de vanilie. Apoi lasati sa se raceasca orezul putin.


Intre timp, curatati merele de coaja si taiati-le feliute subtiri.


Bateti apoi albusurile cu un praf de sare si dupa ce se intareste bezeaua adaugati cateva linguri de zahar dupa gust, bateti pana se topeste zaharul.


Suna complicat dar nu e, se trece apoi la amestecarea tuturor ingredientelor. Galbenusurile, untul si merele se adauga peste orezul inca cald si se amesteca.




La final puneti peste amestec stafidele, scortisoara si albusurile si amestecati usor.

Va sfatuiesc sa rehidratati stafidele mai ales daca nu sunt de foarte buna calitate, turnati apa fierbinte peste ele, lasati-le in apa cateva minute si apoi svantati-le intr-un servet.



Intreaga compozitie se toarna intr-o forma de tort cu diametrul de 26cm unsa cuunt si tapetata cu pesmet. Am uitat sa fac poza inainte de a introduce budinca la cuptor.

A stat la cuptor la foc mediu cam 55 de minute, o ora,  timpul de coacere depinde de cuptor si de cata zeama lasa merele.

Iata rezultatul fierbinte...


si rece.


Eu am tinut budinca si la frigider vreo 2 ore inainte de a o taia. Partea buna e ca nu a fost uscata, e normal sa fie putin umeda in interior. Merele sunt putin crocante, daca vreti sa fie moi ar fi bine sa le caliti vreo 10 minute inainte de a  le pune in compozitie.

Oricum a fost minunata, un desert usor si racoritor.



Pofta buna sa aveti!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu