Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 3 octombrie 2011

Compot de struguri

Sunt foarte dezamagita de strugurii romanesti, ma refer la pretul lor prohibitiv. Nu am gasit decat la 5 lei / kg. Cand dintr-o data au aparut struguri italienesti la Profi acum vreo doua saptamani la  3 lei / kg, alegerea nu a fost grea. Strugurii erau foarte aromati si m-am gandit sa fac compot din ei.



Am avut parte si de un ajutor de nadejde in persoana lui David deci totul a mers foaaaaarte repede!

Am pregatit asa:

2,5 kg struguri
3 l apa
700 g zahar

Rupeti bobitele de pe ciorchine cu mare grija, spalati-le si puneti-le la scurs.


Trebuie sa aveti pregatite borcanele: eu va recomand cele de bulion, inalte, cu gura mai larga.  Borcanele sa le spalati inainte de a pregatit compotul pentru ca trebuie sterilizate si la cuptor.

Apoi ar fi bine sa dispuneti de un copil harnic cu manute mici si dibace care sa va ajute si sa puna bob cu bob strugurii in borcane. Umpleti borcanele doar pe jumatate cu boabe.


Micul meu ajutor s-a ocupat de cele 5 borcane si nu a lasat treaba neterminata.


Bocanele mele aveau capacitatea de 1 l fiecare am socotit ca e nevoie de cel putin 3 l de apa plus zaharul. Am fiert apa cu zahar pana a dat in clocot si am turnat-o fierbinte peste struguri.


Borcanele nu se umplu cu sirop pana la capac lasat cam 2-3 cm liberi pentru ca la fierbere la bain-marie lichidul se va dilata si va avea nevoie de spatiu.


Puneti borcanele capsate sa fiarba la bain-maria cam 20-25 de minute din momentul inceperii fierberii. Trebuie sa fiti atenti sa nu crape boabele de struguri.


Dupa fierbere, puneti borcanele invelite in paturi sa se raceasca lent. Depozitati apoi in camara la racoare. Eu le-am facut poze langa gemul dulce din prune bistrite.


Spor la bucatarit!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu