Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 31 mai 2011

Ciorba de gulii

Asta a fost cioba preparata sambata trecuta. Am gasit gulii romanesti- daca puteti crede asa ceva. Cel putin asa garanteaza supermarketul ca sunt produse din judetul Cluj. Nu puteam rata ocazia si am cumparat 4 gulii. Din pacate frunzele erau deja cam vestede altfel le-as fi folosit si pe ele, tocate marunt in ciorba. Ramane pe data viitoare. De data asta n-am mai facut obisnuita cantitate industriala de ciorba, m-am limitat la vreo 4 litri jumate pentru ca e vara si e genul de ciorba mai "grea" care e buna si hranitoare iarna prin continutul de grasimi din smantana si galbenus. Ca sa rezisti la iarna de Gilau e nevoie de energie.

Iata ce-am folosit eu:

4 gulii
5 morcovi potriviti ( si astia tot romanesti)
2 galbenusuri
1 smantana mica
o legatura de patrunjel verde
400 g costita afumata
200 gr mazare
vegeta sau sare





Caliti costita intr-o tigaie, nu aveti nevoie de ulei mai ales ca ceea ce se gaseste pe piata noastra contine foaaaaaaarteeeee multa grasime iar apa si mai multa Eu am rumenit costita si am scurs-o de grasime si am pus-o in oala. Separat tocati morcovii cubulete si puneti-i la fiert impreuna cu costita deja rumenita si putina vegeta sau sare.

Cand morcovii sunt aproape fierti se pun si guliile curatate si tocate cubulete si se lasa la fiert. Se mai sareaza ciorba.



Intr-o farfurie se freaca galbenusurile cu smantana iar cand legumele sunt fierte se ia din zeama fierbinte si se pune peste amestecul de ou cu smantana treptat, amestecand usor. Ideea e sa aducem incet smantana la temperatura ciorbei ca sa nu se taie. Sincer eu prefer sa folosesc sana in loc de smantana, nici nu e atat de grasa ca smantana si nici nu se taie. De data asta aveam doar smantana in casa.



Eu iau ciorba deja de pe foc cand pun  smantana cu ou si mazarea din conserva. Apoi amestec ciorba si apoi agaug patrunjelul tocat, pun capacul la oala si o las la racit.


Fiind o ciorba mai grasa eu o racesc apoi o las la frigider peste noapte, in felul acesta grasimea in exces se ridica la suprafata si se solidifica. Sunt grasimile saturate, doar ele se intaresc la rece. Asa ca a 2-a zi culeg grasimea cu spumiera si obtin o ciorba numai buna de savurat fara a-mi face atat de multe griji pentru colesterol.


Corbita e atat de alba incat e mai greu de vazut continutul in poze insa e un contrast frumos intre gulie, morcovi si mazare. Cat despre gust se imbina perfect gustul de gulie cu cel de smantana si afumatura. Sper ca v-am facut pofta.







Un comentariu: