Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

vineri, 3 iunie 2011

Oua umplute

Aperitivul acesta este preferatul sotului meu asa ca daca m-a rugat am facut oua umplute desi vara e un aperitiv "greu". E mai potrivit iarna, cred eu.

Este un aperitiv simplu de facut nu aveti nevoie decat de:

6 oua fierte tari
4 galbenusuri ( 2 fierte si 2 crude)
ulei cam 200 ml
1 pateu de porc
smantana-cateva linguri
mustar
frunza de patrunjel si boia pentru decor

Asadar, fierbeti cele 6 oua in apa cu sare cam 15 minute, raciti-le sub jet de apa rece. Apoi decojiti-le taiati-le in doua pe lung scotand si galbenusul.


 Galbenusurile se pun in alt castron impreuna cu pateul putina sare si piper. Se mixeaza impreuna si se pune si o lingura mare de smantana. Cu pasta obtinuta umpleti albusurile.





Umeaza prepararea maionezei, pana atunci dati ouale umplute la rece. Pentru maioneza aveti de galbenusi atat crude cat si fierte. Eu prefer maioneza facuta si cu galbenusuri fierte pentru ca e mai densa si mai consistenta.

Este foarte usor de facut cu mixerul daca aveti o paleta speciala rotunda si plata. Daca nu, se poate si manual cu o lingura de lemn: mai intai se zdrobesc galbenusurile fierte se amesteca cu cele crude si apoi se pune cate putin ulei amestecandu-se usor pana la absorbtia completa a uleiului si tot asa. E important sa amestecati intr-o singura directie, altfel maioneza se taie.

Dupa ce cantitatea creste se pune mustar, 2-3 lingurite dupa gust apoi din nou ulei, spre sfarsit se pun cateva linguri de smantana. 




Mie imi place sa fie mai acrisoara iar consistenta maionezei sa nu fie foarte subtire. Eu am folosit un sprit pentru decorarea totrului ca sa pun maioneza peste oua, dar se poate folosi si o lingura obisnuita. 


Pofta buna!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu