Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 13 iunie 2011

Ghiveci de legume

Cred ca cel mai bun ghiveci pe care l-am mancat vreodata il facea mama acasa acum foaaaarte multa vreme. Asa ca trebuia sa incerc si eu, totusi al meu nu are acelasi gust.E bun dar nu e gustul copilariei. Poate pentru ca mama punea intotdeauna fasole verde tocata marunt si frunza de patrunjel in loc de porumb si marar cum fac eu.





Pentru o portie impresionant de mare aveti nevoie de :

1 ceapa
1-2 ardei rosii


300 g de morcovi rasi pe razatoarea mare


50-100 ml bulion




4 dovlecei micuti
1 vanata


120 gr orez 



1 conserva mica de porumb


1 legatura marar proaspat



Caliti ceapa tocata marunt in 2-3 linguri ulei pana devine sticlaosa, apoi adaugati ardeiul, lasati-l si pe el sa se caleasca vreo 2 minute, puneti si  morcovii si amestecati bine. Atentie, totul se face la foc mic. Stingeti apoi cu zeama de legume sau cu apa fierbinte, acoperiti cu un capac si lasati sa se inabuse.



Intre timp mai adaugati zeama de legume cu bulion si puneti sare sau vegeta.


Separat puteti fierbe orezul; eu il fierb intotdeauna separat in apa cu sare, apoi il scurg bine si il clatesc. Folosesc intotdeauna orez prefiert, nu imi place cel clasic-mai ales romanesc plin de gunoaie si groaznic de lipicios. Brrr!
Dupa ce ceapa, ardeiul si morcovii au fiert impreuna cu bulionul vreo 30 de minute bune, puteti pune vanata si dovleceii tocati cubulete. Completati cu apa fierbinte si cu bulion daca e cazul. E bine ca ghiveciul sa aiba putin zeama tocmai pentru ca merge bine cu ceva fara zeama, gen friptura, gratar etc


Dovleceii si vanata fierb destul de repede asa ca puteti desface conserva de porumb si scurge zeama. Pe asta nu il clatesc pentru ca zeama din conserva e putin sarata si imi place sa ramana asa.
Gustati legumele din ghiveci, daca au fiert indeajuns puneti orezul si porumbul, amestecati si gustati din nou, e posibil sa mai fie nevoie de sare pentru ca orezul mai absoarbe din ea. Mai lasati cateva minute la foc ca sa se combine aromele, apoi puneti si marar tocat si luati de pe aragaz. Acoperiti cu un capac si serviti peste vreo 20 de minute.



Noi am servit ghiveciul alaturi de muschiulet de porc la cuptor insa am uitat sa fac poza cu ghiveciul in farfurie. Si arata asa de bine! Ramane pe data viitoare!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu