Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 12 iunie 2011

Minitarte cu mazare

Mi-am luat o pauza de la blog nu pentru ca nu as fi gatit, ba dimpotriva insa am fost cam obosita. Reteta e de saptamana trecuta, am papat demult minitartele si va datorez inca vreo 6-7 retete, inclusiv o dulceata de capsuni cu mere si niste cozonacei pufosi.

Reteta de mai jos am gasit-o in revista "Bucataria de azi" si am fost imediat tentata sa o incerc. Mi s-a parut genul de aperitiv elegant si gustos fara ingrediente exotice.

Iata si o imagine cu produsul final ca sa va conving sa parcurgeti reteta pana la capat :)





Pentru aluat pregatiti:

300 gr faina
200 gr unt rece
3 galbenusuri
50 g smantana
un praf de sare

Se face un aluat amestecand ingredientele de mai sus apoi aluatul se da la rece macar o ora.




Intre timp aveti puteti pregati umplura din:

200 g de mazare
150 g cascaval
100 g sunca
100 ml lapte
3 oua
3 fire de ceapa  verde
50 g masline verzi sau negre
1 varf de lingurita de cimbru amestecat cu rozmarin
sare dupa gust

Caliti ceapa verde tocata marunt  in 2 linguri de ulei apoi adaugati sunca bucatele si lasati sa se inabuse cateva minute. Se lasa sa se raceasca apoi.
Sunt mandra sa va spun ca ceapa este bio de la noi din gradina de la Gilau, sotul meu s-a ocupat de plantare si ingrijire, mie imi place doar sa o mananc si sa o gatesc, iar baietelului nostru sa o calce in picioare.



Separat amestecati branza rasa cu ouale batute, laptele, maslinele, cimbrul si rozmarinul, sunca si ceapa racite si bineinteles mazarea. E bine sa puneti umplutura la frigider pana intindeti aluatul.


Daca aluatul s-a racit suficient intindeti o foaie din jumatate de aluat.


Daca veti tavite pentru tarte e perfect dar puteti utiliza si forme mai maricele individuale, eu aveam de ambele si am facut 2 tipuri de tarte.

Pentru a decupa aluatul o  cana de 200 ml intoarsa cu gura in jos si pudrata cu faina e perfecta. Am taiat rapid cerculetele; am tapetat fiecare forma cu cerculetul obtinut, am intepat putin aluatul si l-am mai dat la rece 10 minute.




Turnatii mai apoi umplutura in forme  cu umplutura insa nu choar pana sus, lasati liberi vreo 3-4 mm de aluat ca sa nu dea umplutura pe dinafara la cuptor. Minitartele se coc la foc mediu cam 40-45 de minute-cptorul trebuie incins in prealabil.

Mi-au iesit 24 de minitarte dar am facut si 4 mai mari.




Pofta buna!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu