Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 26 iunie 2011

Graten cu ciuperci si cartofi

Este sezonul cartofilor noi si cred ca niciodata nu mi s-a partu mai gustosi ca acum. Am gasit reteta asta cu cartofi noi in revista "Bucataria de azi" insa am avut o zi grea cu piticul si am uitat sa pun smantana.  Am intrat in panica, am crezut ca nu se va "lega" bine la cuptor. A iesit insa delicios! Chiar daca n-am pus in compozitie,  am servit felul asta cu smantana. Cred ca se incadreaza bine categoria de aperitiv cald.




Pentru o portie mare pregatiti:

1 kg cartofi noi
500 g ciuperci
100 g unt
100 g faina
300 gr smantana (optional) 
400 ml lapte
250 g cascaval
sare



Incepeti cu cartofii, curatati de coaja si fierbeti-i intregi. Fiti pe faza, cartofii noi sunt foarte fragezi!



Urmeaza ciupercile, curatati-le si feliati-le apoi caliti-le in 50 gr de unt.  Ciupercile lasa foarte multa apa, lasati-le sa se inabuse la foc mic. Separat, topiti restul untului, luati-l de pe foc si presarati cate putina faina si cate putin lapte alternativ amestecand energic cu un tel pentru a nu face cocoloase. Sosul trebuie sa fierba macar 10-15 minute si apoi se toarna peste ciuperci. Este un sos clasic alb care nu trebuie scapat din vedere nici un moment si trebuie amestecat in continuu.





Sosul trebuie sa fiarba macar 10-15 minute si apoi se toarna peste ciuperci. Se sareaza dupa gust si se mai lasa sa fiarba inca 10 minute. Daca vreti sa puneti smantana, acum e momentul..


Cartofii fierti se taie rondele si se pun intr-un vas termorezistent sau o tava unsa cu unt si tapetata cu pesmet.


Turnati deasupra sosul cu ciuperci si radeti cascavalul.


Puneti gratin-ul in cuptorul incins pentru 40-45 minute. Mie mi-a scapat sa fac o poza cu produsul proaspat scos din cuptor. Am o poza cu o felie in schimb. Se poate taia foarte frumos.


Pofta buna!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu