Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 12 iunie 2011

Briose cu ciocolata si stafide

Reteta nu imi apartine, este o reteta preluata in cea mai mare parte din Revista Click!Pofta Buna!
Ma incanta briosele si incerc sa gasesc retete cat mai diferite.




Pentru niste briose minunate pregatiti:

100 gr unt
150 gr zahar
4 albusuri
2 plicuri zahar vanilat
250 de g faina
1 praf copt
esenta de lamaie
75 gr ciocolata rasa sau taiata bucatele
stafide sau alte fructe confiate
1 fruct: mar sau para







De data asta untul trebuie sa fie moale la temperatura camerei. In reteta zicea ca trebuie frecat cu zaharul si vanilia insa cum stiu cat de greu se dizolva zaharul am facut un pic altfel, am frecat doar untul putin iar separat am batut albusurile spuma cu zaharul si vanilia.


Untul l-am frecat putin si apoi am omogenizat cu cateva linguri de albus batut amestecand usor.


Untul "diluat" l-am incorporat usor cu miscari de sus in jos in albusul batut si apoi am adaugat alternativ faina amestecata cu praful de copt si laptele. Trebuie sa incepeti cu faina si sa terminati cu faina.


La sfarsit se pune esenta de lamaie si ciocolata; in reteta scria "fulgi de ciocolata" Eu am cumparat ciocolata amaruie si am taiat-o bucati.


Am adaugat ciocolata amestecand usor ca sa nu se zdrobeasca. 

Puneti aluat in fiecare forma de briose. Formele trebuie unse cu margarina si tapetate cu faina. Tocmai la final dupa ce ati terminat cu turnatul presarati deasupra fiecarei forme de briose cateva stafide si bucatele de mar sau para taiate marunt. In felul asta e putin probabil ca fructele se se scufunde si sa se lase la fundul brioselor.
Pentru niste stafide pufoase va sfatuiesc sa le si alegeti pe cele mai frumoase din punga sa indepartati eventualele codite si se le puneti in apa fierbinte 5-10 minute. Dupa aceea e indicat nu doar sa le scurgeti dar sa le si zvantati intr-un servet de bucatarie.





In general briosele se coc la temperatura medie cam 35 de minute. Mie mi-au iesit 30 de briose. Sunt tocmai bune la micul dejun la cafea si foarte consistente datorita ciocolatei si fructelor uscate.


Sper sa va placa reteta!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu