Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 21 iulie 2012

Inghetata de piersici si banane

Pentru ca e atat de cald, m-am gadit sa va ofer o reteta extrem de simpla de inghetata. M-am inspirat de pe site-ul Mathei Stewart si mi-a iesit o inghetata grozav de buna cu aroma de fructe. Si intre noi fie vorba, e prima data cand fac inghetata.


Am pregatit inghetata cat timp tati cu David erau la o sesiune scurta de cumparaturi in Gilau, asa ca nu aveam la dispozitie mai mult de 30 de minute. Altfel m-ar fi "ajutat" si David in special la mancat frisca :))

Iata ce-am folosit:

3 piersici foarte coapte
1 banana
1 ou intreg
1 galbenus
150 g zahar pudra
1 lingurita esenta de vanilie
120 ml lapte
250 ml frisca Hulala




Piersicile se curata de coaja si se taie bucatele, se desface si banana si se taie felii. Puneti fructele impreuna intr-un vas. Adaugati si o lingura de zeama de lamaie si amestecati bine ca sa nu se oxideze fructele.


Bateti oul si galbenusul cu o fruculita si adaugati incet si laptele impreuna cu lingurita de esenta de vanilie, bateti mereu pentru omogenizare.


Fructele se fac pasta cu blenderul, va ajuta mult daca adaugati si laptele cu ou deasupra. Intr-un alt vas bateti frisca cu zahar bine de tot si apoi inglobati piureul de fructe.


Amestecati pana obtineti o crama omogena si apoi puneti-o in vase de plastic. Ideale sunt vasele de silicon  insa daca nu aveti asa ceva, folositi cutii de inghetata.


Se lasa la frigider 24 de ore, in general se zice ca face multe ace de gheata daca nu e pusa in vase de silicon si ca trebuie amestecat in ea din ora in ora. Nu am avut timp de asa ceva si nu mi se pare ca e altfel consistenta decat a inghetatei din comert. Doar gustul e diferit, e mai buna inghetata mea :)))


Eu am decorat-o cu niste bombonele de ciocolata cand am pus-o in boluri, asa, pentru contrast de texturi si gust. Dar puteti sa puneti si dulceata daca asa va place.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu