Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 15 iulie 2012

Tort de vara cu piersici

  Am si eu ziua onomastica pe 17 iulie ( da, a existat odata o Sf Mare Mucenita Marina! ) si m-am gandit sa o sarbatoresc alaturi de familie printr-un tort cu fructe. Dar cum nu e chip sa aprinzi cuptorul pe o asemenea vreme, e mai potrivit unul facut la rece. Asa ca aseara m-am apucat de tort si in dimineata asta l-am definitivat.



Iata ce am folosit


  • pentru crusta:
250 g biscuiti
110 g unt

Biscuitii se dau prin masina de tocat, norocul meu ca am avut un ajutor mic si destoinic in persoana lui David.
Untul se topeste si se amesteca bine de tot cu praful de biscuiti.




Amestecul se incrusteaza pe fundul tavii de tort  si se da rece la frigider pentru o ora.


  • Pentru crema aveti nevoie de: 
500 - 600 g nectarine
400 ml frisca lichida
3-4 linguri de smantana
120 g zahar pudra
2 plicuri de gelatina




Nectarinele se decojesc se taie bucati si se zdrobesc cu blenderul, nu e necesar sa le faceti piure fin, pot ramane si bucatele. Adaugati smantana si amestecati bine.


Bateti frisca cu zaharul pudra si turnati piure de nectarine. Amestecati bine.



Gelatina ( careia am uitat sa-i fac poza) se prepara conform instructiunilor de pe ambalaj. Este gelatina fina, maruntita de la Dr Oetker. Se toarna in crema si se omogenizeaza. Crema se pune peste crusta de biscuiti si se da la rece macar 1,5 ore. Asa arata dupa ce a stat la frigider:


  • Pentru decor puteti folosi:
3-4  piersici feliate
1 plic de gelatina pt tort
fulgi de migdale



Piersicile se feliaza subtine si se folosesc ca se decorati tortul cat mai frumos. E bine sa nu fie prea moi.



Apoi preparati gelatina conform instructiunilor, cu suc sau zeama de compot si turnati-o deasupra repede pana nu se intareste.

Dati tortul la rece cam 12 ore apoi decorati mai ales pe margini cu fulgi de migdale. Se lipesc foarte usor cu mana.



Gustos!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu