Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 29 iulie 2012

Spaghette milaneze

Nu prea am avut energie in ultima vreme, asa ca am trecut la mancaruri ceva mai simple. Nu mai facusem demult spaghette si era cazul sa repetam experienta. Am gasit niste spaghette colorate la Lidl, relativ ieftine si de calitate foarte buna.





As fi preferat sa fi gasit si niste ciuperci adevarate, cum le spun eu, adica nu din conserva, dar la Gilau e cu surprize. Nu gasesti mereu ce-ai vrea si cand ai vrea. Clujul e uneori prea departe :D

Iata ingredientele:

o jumatate de pachet de spaghette
1 ceapa
1 morcov si o bucata de telina
o jumatate de ardei
200 g ciuperci
150 g sunca
300 ml bulion + 150-200 ml apa
2-3 linguri de zahar sau dupa gust
sare si piper dupa gust
2-3 lingurite de busuioc
2 foi de dafin
2-3 linguri de ulei
2 linguri de amidon











Ceapa se toaca marunt si se pune la calit in 2-3 linguri de ulei incins, se amesteca si se lasa pana devine sticloasa. Apoi se pune si ardeiul tocat marunt si se mai lasa cateva minute pana se patrunde si el. Morcovul si telina se rad pe razatoarea mare si se pun peste ceapa si ardei.





Legumele se lasa macar 5 minute impreuna apoi se adauga bulion. Bulionul meu era destul de concetrat si l-am amestecat cu apa fierbinte; adaugati pentru inceput 50-70 de ml de bulion cu apa peste legume, se lasa sa fiarba vreo 15 minute.


Eu am schimbat tigaia cu o oala si am mai turnat bulion apoi am pus vegeta, piper, busuioc si dafin. Se pun si ciupercile si doar spre final sunca. Se mai completeaza si cu apa fierbinte ca sa se dilueze putin sosul si sa nu fie prea concentrat. Nu uitati nici de zahar ca sa fie dulceag sosul.


Sosul meu a fiert cam 40 de minute cu totul. La final am pus amidonul gata dizolvat in apa rece si am amestecat bine ca sa se ingroase. Am mai lasat un minut pe foc. Nu il ingrosati prea tare, cand se va raci, el se va lega  si mai bine si va deveni mai dens.

Pastele trebuie si ele fierte, apoi clatite cu apa rece si scurse bine.

Se servesc calde si cu sos din belsug. Sosul este destul de consistent cu atat de multe legume.
Iata si portia lui David :)


Iata cat de simplu puteti pregati o cina in aproximativ o ora :)









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu