Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 3 iulie 2012

Dulceata de visine

Anul trecut am ratat sezonul de visine. Acum doi ani cand am facut prima data dulceata am facut o cantitate uriasa pentru ca am cumparat 8 kg de visine: habar n-aveam cat de multe visine intra in 8 kg :)))
 A fost o experienta destul de traumatizanta pentru ca nu ma pricepeam prea bine; a fost prima dulceata pe care am facut-o si a durat foarte mult pana am pregatit visinele. Si acum mai am bluza pe care am patat-o cu sucul de visine. A durat si mai mult pana am fiert-o dar a meritat! Dulceata mi-a ajuns pana anul asta.
Acum am facut o portie noua din 3.5 kg de visine si a iesit asa ceva:



De data asta pentru ca am gasit visine mai dulci (si nu cred ca erau neaparat romanesti ) am pus 800 g de zahar la 1 kg de visine. De obicei se pune 1:1 daca sunt visine romanesti acre de tot. Pentru un gust deosebit am adaugat vreo 2 linguri de scortisoara si coaja rasa a 2 lamai.


Visinele se curata de codite se spala si se lasa in apa rece vreo 2 ceasuri. Apoi se desfac, se indeparteaza samburii si se amesteca cu zaharul. Se lasa la racoare cateva ore pana se topeste zaharul ( amestecati din cand in cand ca sa grabitit procesul).


Fructele se pun la fiert la foc mic, se adauga coaja de lamaie si scortisoara si se lasa sa fiarba cam un ceas jumate pana se leaga. Puteti testa dulceata punand cateva picaturi pe o farfurie si lasand-o la rece 2-3 minute, daca se intareste inseamna ca e bine legata si o puteti pune in borcane.


Un aspect important e legat de indepartarea spumei pe care o face zaharul in timpul fierberii. E greu de luat, cred ca am reusit totusi in indepartez cam 90% din spuma. Daca nu faceti asta, riscati sa se zahariseasca dulceata.


Dulceata de visine se toarna fierbinte in borcane care au fost in prealabil foarte bine spalate, uscate si sterilizate la cuptor. Puneti borcanele intr-o tava metalica atunci cand turnati dulceata in ele ca sa nu crape. Deasupra puneti o jumate de felie de lamaie. Si lamaia impiedica zaharisirea si contribuie la o conservare fara cusur.



Borcanele se capseaza si se pun la racit sub paturi. Dupa cele aproximativ 36 de ore cat dureaza racirea, borcanele se fierb la bain-marie cam 30-45 de minute si iar se dau la racit sub paturi.

De-abia apoi le puteti pune in camara. Mie mi-au iesit 8 borcane. Sa aveti spor si sa va umpleti camarile  cu bunatati pana la toamna!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu