Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

joi, 12 iulie 2012

Gulii umplute cu carne

Incerc sa cumpar de la Cluj  tot ce cred ca nu voi gasi la Gilau mai ales cand se apropie week-end-ul. Asa ca nu am niciodata mai putin de 5-6 kg in rucsac si plase, pe langa dulcea  povara de o manuta, adica David. Si asa ne plimbam noi cu autobuzul Cluj-Gilau.
 Si gullile astea mari pentru umplut le-am luat tot de la Cluj, as fi preferat sa fie mai mici dar numai asa am gasit in toata piata, niste gulii mari si frumoase si care au fiert greu




Nu mai mancasem niciodata gulii umplute dar in copilaria sotului meu asta era una dintre mancarile care ii placeau. Asa ca am incercat si eu cu:

6 gulii mari
o jumatate de cana de orez
1 ceapa mare tocata
500 gr carne tocata
sare si piper dupa gust
2-3 lingurite de marar tocat
400 ml smantana
3-4 linguri de amidon







Iata cum se  procedeaza: guliile se spala, se curata si se scobesc. Miezul se pastreaza. Exista in magazine instrumente speciale pentru asa ceva sau puteti folosi un cutit daca aveti indemanarea necesara. Ceapa se toaca marunt si  se caleste impreuna cu orezul cateva minute.




Dupa ce se raceste ceapa si orezul se amesteca cu carnea tocata, se sareaza si se pipereaza dupa gust.



Guliile se umplu cu carne, nu chiar pana sus, se lasa o margine libera pentru ca orezul sa aiba loc sa se umfle.


Pe fundul cratitei se pune miez de gulie, apoi se aranjeaza in oala guliile si se pune apa dar fara sa acopere guliile de tot.


 Se acopera cu capac si se lasa la foc mic sa fiarba cam 2 sau 2.5 ore. Din cand in cand se mai pune apa fierbinte, se mai pune cate putina sare.

In ultimele 10 minute de fierbere se toarna smantana cu amidonul deja dizolvat in apa peste gulii, se mai poate pune marar tocat ( ideal ar fi din cel proaspat).




 Pe langa ciorba de gulii iata inca un fel avand gulia in rol principal cu care va puteti incanta familia :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu