Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 8 iulie 2012

Compot de visine

Continua seria de compoturi pentru ca mie imi placeau extrem de mult cand eram mica. In special cele de visine si caise. Acum nu mai mananc foarte mult compot dar incerc sa-l conving pe David sa o faca.
David insa bea siropul si refuza sa manace fructele.  Ma multumesc si cu atat :)
 Daca nu exista probleme de sanatate legate de metabolism ( cum ar fi diabetul) atunci este un desert ideal mai ales iarna pentru copiii si varsnici.

Dupa ce am terminat cu dulceata de visine, am trecut la compot din aceleasi fructe.



Am avut la dispozitie ceva mai mult de 2 kg de visine.

Am spalat fructele si le-am lasat in apa rece cam 2 ceasuri, apoi le-am asezat in borcane de 1 l. Sa va mai spun ca borcanele trebuie spalate, lasate sa se usuce si apoi puse la sterilizat la cuptor vreo 10-15 minute? Buna sterilizare a borcanelor este cheia succesului oricarei conserve de fructe sau legume.

Am umplut cu fructe cam jumatate din fiecare borcan si am pus peste fructe  cam 10 linguri de zahar tos.


Am pus apa la fiert -  3 litri - si am lasat-o sa clocoteasca cateva minute. Am asteptat sa se raceasca putin si am turnat-o inca destul de fierbinte in borcane. Borcanele nu se umplu cu lichid pana sus pentru ca se pun in apa la fiert si e nevoie de spatiu pentru ca lichidul din interior sa se dilate. Nivelul apei ar trebui sa depaseasca macar jumatatea borcanelor.


Pentru ca apa a fost turnata fierbinte peste fructe, nu este nevoie de sterilizare decat vreo 10 minute din momentul in care fierbe apa, altfel visinele crapa mai ales daca sunt foarte coapte. Eu zic sa stati cu ochi pe borcane.

Borcanele se scot, se agita usor de cateva ori ( poate nu s-a topit inca zaharul) si se pun paturi la racit. Apoi se depoziteaza in camara.

Iat ce bine arata:


Cred ca iarna e mai relaxanta pentru gospodinele care muncesc toata vara sa umple camara. Nu e nevoie sa faceti neaparat cantitati mari de dulceturi sau compoturi: e suficient daca incercati cate putin din fiecare fel, veti ferici toata familia in felul asta.

Spor la bucatarit!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu