Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 3 august 2013

Sirop si gem de afine

Pana anul asta nu am gustat vreodata afine. Acum am si gustat am si pregatit de toate. Ca sa puteti folosi afinele si pentru gem trebuie sa pregatiti siropul prin inmuierea afinelor amestecate cu zahar si apa cam 12-24 ore, amestecand din cand in cand ca sa se topeasca zaharul.

Incepem cu siropul:


2.5 kg afine
2 kg de zahar
750 ml apa
zeama de la o lamaie

Afinele se curata de codite, se spala si se pun intr-un vas incapator impreuna cu zaharul si apa si se lasa la rece intre 12-24 ore  la rece amestecandu-se din cand in cand. Recomand o camara sau o pivnita nicidecum frigiderul. Eu am pus doar o cana mica de apa si taaaare greu s-a topit zaharul.

Oricum David m-a ajutat foarte mult.



Nu zdrobiti afinele sau cel putin incercati sa nu. Oricum siropul e greu de strecurat prin tifon.  Dupa strecurare se pune la fiert la foc mic si se ia spuma. Nu uitati sa stoarceti si zeama de la o lamaie.


Siropul trebuie sa fiarba macar 30 de minute la foc mic, pana vedeti ca devine mai gros si se leaga putin. Va picura mai greu de pe lingura. Oricum dupa racire sa tineti cont ca va fi si mai gros. Se pune inca fierbinte in sticlute sterilizate si uscate, se capseaza si se lase sa se raceasca in paturi.



Dupa racire se fierb inca o data borcanele intr- cratita pe fundul careia puneti un prosop de bucatarie cam 20 de minte. Apoi lasati din nou la racit sticlele invelite intr-o patura.


Siropul se serveste cu apa sau apa minerala. E un excelent antidiareic asa ca prefer ca la nevoie sa-i dau lui David un sirop placut la gust decat smecta sau vreun medicament.

Si pentru ca v-au ramas atat de multe afine, pline inca de zeama, mai puteti face un gem din ele.

Asadar :

afnele ramase
250 ml apa
200 g  zahar 

Pentru ca zeama dulce s-a cam scurs am mai facut un sirop de apa cu zahar pe care l-am turnat peste afine si le-am pus la fiert. Se fierbe pana scade zeama bine de tot si se leaga si se ingroasa fiertura. Evident ca pe parcursul fierberii se indeparteaza spuma. Mai puneti si putina zeama de lamaie duoa gust.


Gemul fierbinte se pune in borcane sterilizate (sub care se pune lama rece a unui cutit ca sa nu se crape).


Borcanele capsate se pun la racint invelite intr-o patura iar dupa racire se fierb in apa vreo 20 de minute si iarasi se racesc intr-o patura. Apoi se depoziteaza in camara pana la iarna :)

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu