Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

vineri, 16 august 2013

Prajitura nisipoasa cu piersici (Peach crumble)

Intr-o  zi calda de vara mi-am dorit sa fac o prajitura care sa nu presupuna un foarte mare efort. Asa am dat peste reteta asta a Marthei Stewart. O bunatate! Nu e genul de desert elegant ci unul mai degraba taranesc. Ce e grozav la el, e gustul de fructe caramelizate si aroma intensa de unt.



Pentru pregatirea fructelor aveti nevoie de:

7 nectarine (eu am pus si cateva caise)
150 g zahar
1 lingura de zeama de lamaie
4 lingurite amidon
o jumatate de lingurita de sare

Va recomand sa pregatiti acest desert intr-o cratita care sa aiba o capacitate de vreo 2 litri macar. Se spala si se feliaza fructele direct in cratita se adauga peste zaharul, sarea, amidonul si zeama de lamaie si se amesteca usor.

 


Aluatul se pregateste si el foarte rapid din:

90 g unt
50 g zahar brun
120 g faina
o jumatate de lingurita de sare

Se freaca untul cu zaharul ( nu e necesar sa se topeasca), se adaugat faina amestecata cu sare si se formeaza aluatul. Se da putin la rece , asa vreo 15 minute,  invelit in folie alimentara.





Peste fructele din cratita se pun bucatele de aluat.


Se da la cuptor pentru aproximativ o ora pana se rumeneste.





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu