Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 25 august 2013

Musaca de vinete

Reteta asta de musaca am gasit-o intr-o carte de bucate din anii '70, nu cunosc numele autorului, sarmana carte nu mai are coperti demult dar cartea e excelenta. Voiam sa fac demult musaca de vinete; la cat e de buna, acum imi pare rau ca nu am facut mai demult. Si cum e sezonul vinetelor gatite in toate felurile, va propun reteta asta delicioasa. Nu e greu de facut dar dureaza destul de mult prepararea ei.



400 g carne tocata amestec vita si porc
1 ceapa
80 g pesmet
ulei pentru prajit
250 ml bulion
1 lingura de smantana
2 vinete mari
1 ou
sare si piper
50 cascaval


Incepem cu vinetele: le curatam de coaja suvite. Adica sa ramana vanata pestrita, 1 cm fara coaja 1 cm cu coaja si asa mai departe. Se feliaza pe lungime, se sareaza feliile si se lasa la scurs. Se lasa sa se scurga bine cel putin o jumatete de ora altfel vinetele sunt amare.


Se incinge ulei intr-o tigaie ( atentie, vinetele "beau " destul de mult ulei) se se prajesc pe ambele parti. Apoi se scurg si se tamponeaza cu hartie absorbanta ca sa indepartam excesul de grasime. Reteta originala contine unt dar mi s-a parut cam mult sa le prajesc in unt. 


Intre timp puteti pregati si umplutura de carne. Ceapa se toaca marunt  si se caleste in 2 linguri de ulei iar cand devine transparenta se adauga ardeiul tocat. Eu am folosit de fapt pasta de ardei facuta de mine.



Adaugati si carnita si vreo 50 de ml de bulion, adaugati sare si piper si lasati sa fiarba pana scade zeama. Uf, cam atat am reusit sa scot din poza asta :(


Lasati la racit putin si intre timp intindeti un prim strat de vinete intr-un vas termorezistent, de preferat din sticla.

In umplutura de carne e momentul sa puneti o lingura de smantana si pesmetul care va face carnea mai pufoasa ( nu uitati avem vita in amestec).

Si tot asa un strat de vinete unul de carne pana se termina umplutura. Important e ca ultimul strat sa fie de vinete. Apoi tunati restul de 200 ml de bulion deasupra si dati la cuptor sa se coaca.




 Avantajul vasului de sticla e ca puteti vedea inauntru daca a scazut de tot bulionul. Am pus vasul intr-o tava in cazul in care ar fi curs zeama, sa nu curga direct in cuptor. Cand bulionul a scazut aproape de tot, scoateti vasul din cuptor, adaugati un ou batut deasupra, radeti cascaval si dati din nou la cuptor 10 minute pana se rumeneste.


Minunat fel de mancare! Si consistent!

Pofta buna!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu