Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 11 august 2013

Tort de vara cu piersici si iaurt

Astazi va propun un tort racoros de vara cu mult iaurt si fructe. E potrivit pentru musafiri mari si mici. Vor fi incantati :)



Am facut un blat cu cacao din:

3  oua
3 c2 linguri de faina+ 1 lingura de cacao
3  linguri de ulei
3  linguri de zahar
un varf de cutit de prag de copt
un varf de cutit de sare

Faina se amesteca cu praful de copt sarea si praful de cacao. Ouale ( la temperatura camerei) se separa  iar galbenusurile se freaca cu ueliul.



Albusurile se bat spuma tare cu zahar pana se dizolva zaharul complet. Apoi se pun galbenusurile cu ulei amestecand usor cu o spatula ca sa nu se lase albusurile.




Se incoproreaza amestecul de faina si se amesteca la fel foarte usor. 


Compozitia se pune in tava de tort ( 23 de cm ) si se da la cuptor cam 40 de minute. Apoi se lasa la racit.


Eu am taiat partea de sus a blatului si am nivelat blatul si ca se  arunc partea de sus, excesul, am indesat bucatele  din el pe margini.


Acum umplutura:

450 ml iaurt de piersi
3 piersici foarte coapte
500 ml frisca lichida
1 cana de zahar pudra
2 plicuri de 10 g de gelatina maruntita



Se bate frisca tare apoi se adauga si zaharul pudra si se bate pana la dizolvare, fructele se decojesc si se paseaza. Se dizolva si gelatina conform instructiunilor de pe ambalaj. Si se amesteca gelatina topica cu frisca apoi se adauga piureul de piersici si iaurturille. Amestecati-le bine si turnati in forma peste blat.




Dati la frigider 3 ore.

Pentru decor mai folositi o gelatina sau si mai bine daca aveti tort gelee de la Dr OETKER. Mai intai puneti peste umplutura deja  intarita niste bucati de fructe decojite, piersici in cazul nostru, apoi turnati gelatina preparata in mijloc ea va curge uniform. Eu am uns si bucatile de fruct cu gelatina ca sa nu se oxideze iar mai apoi am pus totul in frigider pana a doua zi dimineata cand am desprins usor inelul detasabil si am obtinut ce se vede mai jos.



Spor la bucatarit ! :)



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu