Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

joi, 23 iunie 2011

Dovlecei umpluti cu carne


Nu mi-a placut niciodata nici un fel "umplut cu carne" si aici ma refer in special la ardeii umpluti. Intotdeauna in copilarie mancam doar sosul de rosii. Dar cum suntem in plin sezon de dovlecei-care imi plac- mi-am zis sa incerc. Asa ca am pregatit:

cam 2 kg in dovlecei ( 7-8 dovlecei potriviti)
2-3 cepe verzi
500 gr carne tocata amestec
100 gr orez
cimbru
sare
bulion 300 ml
supa de legume
cateva linguri de ulei



Curatati dovleceii de coaja si apoi scobiti-i asa intregi cum sunt, eu am folosit un instrument de scobit insa cum sunt atat de fragezi si un cutit este perfect. Dupa ce i-ati scobit de miez presarati sare in interior si puneti-i cu scobitura in jos sa se scurga. Puneti apa la fiert si cand da in clocot puneti dovleceii si dati-i  in cateva clocote, cam 5-7 minute sa se inmoaie. Desigur timpul de fierbere depinde de cat de "tineri" sunt dovleceii. Cand se vor fi inmuiat binisor puneti-i in apa rece ca sa opriti procesul de fierbere altfel riscati sa se rupa la umplut.


Dupa ce scapati de treaba asta puteti sa va relaxati, totul devine usor.



Separat caliti ceapa in 2-3 linguri de ulei si apoi puneti si carnea in tigaie amestecata cu orezul. Stingeti cu  zeama de legume sau supa de pui fierbinte si lasati sa se inabuse macar 20 de minute. Condimentati cu sare si piper dar si putin cimbru. Lasati pana cand orezul este si el aproape gatit, apoi puneti deoparte si lasati sa se domoleasca din fierbinteala.

Umpleti dovleceii lasand cativa mm liberi in caz ca se mai umfla orezul, aranjati-i intr-o tava si turnati bulion amestecat cu zeama de carne sau legume. Eu va sfatuiesc sa gustati bulionul s-ar putea sa constatti ca mai are nevoie de dulceata si atunci puteti pune putin zahar. 




Puneti si bulionul in tava acoperiti cu folie si dati la cuptorul incins. Lasati tava acoperita macar o jumate de ora. Urmatoarea jumate de ora sau mai mult poate sta fara folie. Veti vedea ca si bulionul va scadea putin dar se va si ingrosa. La sfarsit puteti rade niste cascaval sau telemea pe fiecare dovlecel.


Iata cat de bine arata, desi intamplator am pozat cel mai mititel si fragil dovlecel. Au fost deliciosi !



POFTA BUNA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu