Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 29 mai 2011

Cotlet umplut

Nu stiam ce titlu sa-i dau acestei retete, sotul mi-a sugerat "salam de Gilau" pentru ca m-am chinuit prea mult la reteta asta si deh, sa ne arogam macar un merit geografic. Nu e o reteta 100% originala ci una adoptata si imbunatatita.

Am avut la dispozitie:

cam 700 gr cotlet de porc fara os feliat si batut cu ciocanul de snitele
200 gr carne tocata cu orez  (ca pt sarmale)
2 morcovi fieti taiati cubulete
120 gr mazare
sare, piper
frunze de patrunjel tocat
cimbru
boia dulce
1 ou
ulei de masline

Bateti carnea ca pentru snitel, sarati si piperati fiecare felie in parte. Carnea se bate pana devine subtire.





Carnea tocata pe care o aveam la congelator era un rest ramas de ultima data cand am facut sarmale. Tot timpul m-am intrebat la ce o sa-mi foloseasca cele 200 gr de carne tocata ramasa. Acum am gasit ocazia perfecta de a o folosi. Carnea continea si ceapa tocata si orez. Va recomand sa caliti putin carnea in tigaie, nu e  nevoie de ulei pentru ca are in general destul de multa grasime. Daca lasa multa grasime va recomand sa o scoateti intr-o strecuratoare sa o lasati sa se scurga de grasime apoi asezonati cu sare si piper, cimbru si patrunjel tocat.


Carnea se amesteca mai apoi cu mazarea si morcovii taiati cubulete si fierti in prealabil. Adaugati sare si piper daca mai e nevoie. Adaugati si un ou crud si amestecati usor. Oul ajuta ingredientele sa se lege.



6 sau 7 cotlete se pun unul in prelungirea celuilalt in asa fel incat capatul fiecaruia sa treaca putin peste marginea cotletului alaturat. Pe sub cotlete se trece o sfoara lunga- in lungimea dreptunghiului format de cotlete.


Puneti umplura pe cotlete ca in imagine.


Ridicati marginile cotletului in asa fel incat sa formati un rulou. Apoi legati sfoara pe lungima ruloului asfel incat nodul sa fie la jumatatea ruloului. Se lucreaza mai intai cu una dintre sfori care se deplaseaza cate un cm jumate si se ruleaza in jurul cotletului strans si se trece pe sub ata principala, longitudinala si se face cate un nod sau doua. In felul asta se leaga jumate de cotlet apoi cealalta. Nu e usor de lucrat, ar trebui sa va ajute cineva. Daca la primul cotlet am fost mai degraba stangace cu legatul, al doilea a iesit mai bine. Oricum nu va faceti griji important e sa-l legati si sa nu pierdeti umplutura, la final va arata foarte bine.



Mie mi-au iesit 2 rulouri de cotlet, la final le-am uns cu ulei de masline si am presarat boia. Tava in care le-am pus am uns-o cu ulei. Pe masura ce se rumenesc la cuptor puneti cate putin  zeama de la legume fierte, sau puteti pune supa de carne. Daca se acumuleaza grasime in tava scoateti-o cu o lingura. Ungeti cotletele cu ulei  din cand in cand ca sa nu se usuce prea tare.



Rulourile trebuie sa stea cam 80 de minute la cuptor pana se rumenesc bine.


Se feliaza si se serveste cald pe pat de cartofi piure. Noi am alaturat si niste gogonele murate.


 Pofta buna!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu